Tata Nano - maşina de 2500 $

Cu 2.500 de dolari îţi poţi cumpăra un laptop, un sistem audio mai performant pentru automobilul tău, poţi plăti taxa de prima înmatriculare pentru un automobil de clasa medie adus din Germania, sau poţi să le scrii indienilor de la Tata şi să îţi comanzi un automobil întreg.

Atuul noului model va fi cu siguranţă preţul, 2.500 de dolari fiind o sumă cu care se poate adăuga un sistem de navigaţie pe un model occidental. În aceşti bani nu vă aşteptaţi să primiţi mai mult decât plătiţi, maşina va pica cu siguranţă testele de siguranţă şi de emisii impuse în ţările vestice şi este de aşteptat ca în câţiva ani, pe fondul avântului economic înregistrat de India, să fie un model depăşit moral chiar şi pentru propria piaţă.

Dotările modelului se situează la limita practicabilităţii şi mult sub standardele de comfort cu care automobilele contemporane ne-au obişnuit. Motorul situat în partea din spate va fi capabil să dezvolte între 30 şi 35 de cai, acceleraţia până la 100 km/h nu se va face, pentru că modelul atinge doar 70 km/h, iar portbagajul amplasat frontal va avea capacitatea de încărcare a unui şcolar dotat cu un rucsac.

Modelul indian îi va delecta pe cei aflaţi la bord cu urmărirea vitezometrului, a indicatorului de combustibil, şi a singurului ştergator pentru că radioul, aerul condiţionat, direcţia asistată sau geamurile electrice lipsesc cu desăvârşire. Şi din punct de vedere tehnic, modelul se întoarce la origini, având o transmisie pe curea, mult mai ieftină decât sistemele actuale. Chiar şi dispozitivul de reglare a farurilor, necesar pentru ajustarea acestora în funcţie de încărcare a fost tăiat de pe listă de inovativii indieni.

Acest automobil pentru mase, poate că nu va face furori de pe şoselele europene, dar cu siguranţă va trage în jos costurile de fabricare ale întregii industrii a automobilelor, pe fondul unui interes crescut al consumatorilor pentru automobilele ieftine.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.