Toyota Prius V la Detroit

Toyota doreşte ca Prius să fie mult mai mult decât un model hibrid, doreşte o familie de modele Prius, poate chiar o marcă Prius.

Prius a devenit pentru Toyota aproape o marcă. Lucru valabil cel puţin peste ocean unde fiecare individ care doreşte să se asocieze cu ecologia are obligatoriu în garaj un Prius. Nu contează că el în viaţa de zi cu zi conduce un V8 de cilindree mare, Prius a devenit un accesoriu eco. Şi pentru că se poate profita de pe urma acestui amănunt, de ce nu Prius V.

V de la versatilitate, un model pe care Toyota la creat gândindu-se la tinerele familii. Modelul este construit pe aceiaşi platformă cu Prius şi utilizează aceiaşi tehnologie - Hybrid Synergy Drive. Unul din punctele forte ale noului model este că oferă cu peste 50% mai mult spaţiu decât un Prius. Noul model se laudă cu un nou design, unul evoluat din cel al generaţiei actuale Prius.

Diversificarea gamei Prius este un pas firesc, mai ales în condiţiile în care Nissan şi Chevrolet au marcat puncte de simpatie importante prin Volt şi Leaf. Fără a contoriza şi premiile câştigate de cele două modele în Europa şi America de Nord. Din punct de vedere tehnic nu remarcăm nici o evoluţie, sub capotă acelaşi propulsor pe benzină cu ciclu Atkinson de 1,8 litri care dezvoltă 98 CP la 5.200 rpm şi 142 Nm la 4.000 rpm. Motorul electric furnizează 80 CP şi 207 Nm. Dar puterea ansamblului este de 134 CP.

Chiar dacă este vorba de un monovolum, pe piaţa americană fiind catalogat drept crossover, Prius V se laudă cu un coeficient aerodinamic de doar 0,29. În privinţa consumului noul model poate fi considerat o mică revoluţie în segment. Urban - 5,6 litri, Autostradă - 6,2 litri, Mixt - 5,9 litri.

Un consum extraurban nu avem pentru că americanii nu prea ştiu ce este acest lucru. Interiorul este şi el o evoluţie, marea noutate o reprezintă sistemul multimedia denumit Entune. Prius V fiind unul dintre primele modele Toyota care beneficiază de acest sistem. Avantaje? Acolo unde infrastructura permite, şoferul poate avea acces la informaţii extrem de diverse, de la preţul carburantului la următoarea staţie, la starea vremii, informaţii legate de trafic.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.