Volvo V70

Noul Volvo V70 se doreşte a fi un competitor serios prentru SAAB 9-5 Wagon sau BMW Seria 5 Touring.

De-a lungul timpului, Volvo a demonstrat că produce unele din cele mai sigure automobile din industria auto. O dată atins acest prag, atenţia celor de la Volvo a fost îndreptată asupra modularităţii spaţiului interior, a nivelului de confort şi ergonomie, mai ales la modelele din clasele superioare, cu scopul de a crea adevărate autovehicule premium.

Bazat pe platforma tehnică a lui S80, noul Volvo V70 vrea să fie vârful de lance a modelelor break. Partea frontală este dominată de grila neagră a radiatorului cu bare verticale cromate şi mărgină de asemenea de un element cromat. Capota motorului continuă desenul deja consacrat al modelelor Volvo, cu trei suprafeţe delimitate de muchii ascuţite. Într-un fel, designul noului model Volvo moşteneşte gene ale clasicelor Duett, 245 şi 745.

În ciuda dimensiunilor mari şi a caroseriei break, linia laterală a lui V70 dezvăluie o siluetă atletică, accentuată de ramele negre ale geamurilor laterale.

Spatele se remarcă datorită stopurilor imense, dispuse pe întreaga lungime a montaţiilor spate şi continuate cu forma binecunoscută a stopurilor berlinei S80. Masivitatea acestora aduce un plus de imagine spatelui, dându-i un aer robust.

Hayonul a fost proiectat pentru a facilita o încărcare uşoară şi confortabilă a portbagajului. Terminaţiile cromate ale ţevilor de eşapament aduc un aer distins şi sportiv acestei porţiuni strict practice a maşinii. Un element de noutate pentru acest model este spaţierea foarte mare a literelor din componenţa siglei spate.

Habitaclul noului Volvo V70 este gândit pentru a oferi maximum de siguranţă într-un mediu foarte confortabil. O atenţie deosebită a primit securitatea copiilor, cele două locuri ale banchetei spate având şezutul reglabil pe înalţime pe două nivele pentru a asigura poziţia optimă, din punct de vedere geometric, a centurii de siguraţă, în funcţie de înălţimea copiilor.

Împreună cu sistemul de bare de ramforsare din uşile laterale şi airbagurile cortină, siguranţa pasivă este asigurată atât pentru cei mici, dar şi pentru adulţi. Pentru a se evita tamponarea din spate a altei maşini, partea frontală a lui V70 este împânzită cu senzori de tip radar, care determină posibilitatea impactului. Dacă aceştia constată iminenţa impactulului, şoferul este avertizat prin semnale luminoase şi sonore.

Dacă acestea nu sunt de ajuns, atunci sistemul începe acţionarea frânelor şi produce un surplus de presiune pe circuitul de frânare pentru a facilita o distanţă foarte scurtă de frânare. Evident că singurul care poate evita o coliziune este chiar cel aflat la volan. Pe lângă acest sistem de siguranţă activă, noul V70 este echipat cu sistemul de control al stabilităţii DSTC ca dotare standard pe toate nivelele de echipare.

Pentru a asigura confortul necesar unor clienţi cu pretenţii, dar mai ales pentru a se ridica la gradul de maşină premium, interiorul noului V70 este garnisit cu inserţii cromate şi elemente din lemn. Consola centrală nu face notă discordantă faţă de designul ultimelor modele Volvo, profilul ultrasubţine chiar a creat un curent. Scaunele, pe lângă că au o susţinere laterală demnă de toată invidia, pot fi comandate cu reglaj electric, ventilaţie şi îmbrăcate în piele perforată, ceea ce subliniază foarte bine nivelul ridicat al confortului.

Pentru asigurarea unui confort termic superior, V70 poate fi echipat cu Clean Zone Interior Package. Acest sistem este bazat pe ECC (Electronic Clime Control) şi pe IAQS (Interior Air Quality System). În momentul cînd portierele sunt deblocate cu ajutorul telecomenzii şi temperatura mediului înconjurător depăşeşte 10 grade Celsius, sistemul ventilează habitaclul în mod automat preţ de un minut.

Propulsia este asigurată de trei motoare pe benzină şi două diesel. Pentru prima oară pe acest model s-a utilizat un motor cu şase cilindri în linie, fiind vorba de un propulsor aspirat de 3,2 litri, care dezvoltă 285 CP la 5.000 rpm. Acesta este cuplat la o cutie de viteze automată cu şase rapoarte, iar sistemul de tracţiune pentru această motorizare este intregral.

Cel de-al doilea motor pe benzină oferă şoferului 238 CP la 6.200 rpm, dezvoltaţi de un propulsor turbo de 3,0 litri, cuplat de asemenea la o cutie automată cu şase rapoarte. În schimb tracţiunea se realizează doar pe puntea faţă. A treia variantă pe benzină este un motor turbo de 2,5 litri, cu cinci cilindri în linie. Puterea dezvoltată de acesta este de 200 CP la 4.800 rpm.

Gama de motorizări diesel este asigurată de propulsorul cunoscut sub indicativul D5 (2,4 litri, 5 cilindri în linie), dar beneficiind de cea de-a doua generaţie commonrail. Performanţele acestuia sunt 185 CP la 4.000 rpm şi un cuplu motor de 300 Nm, disponibil în intervalul de turaţii cuprins între 2.000 şi 2.750 rpm. Ultimul motor din ofertă este D5-ul actual, tot de 2,4 litri şi cu 5 cilindri în linie, dar puterea acestuia este de 163 CP la 4.000 rpm, însă cuplul este mai mare, 340 Nm între 1.750 şi 2.750 rpm.

Gama de motorizări va fi mărită spre finele anului 2007 cu motorizări ale căror puteri vor varia între 136 şi 285 CP. Încă din primul an de producţie, constructorul suedez va pune la dispoziţia clienţilor o motorizare ecologică, care va avea drept sursă de energie biocombustibilul şi va dezvolta o putere de 145 CP.

Firma suedeză se pregăteşte pentru a face faţă cererii pentru 75.000 de unităţi de Volvo V70, dintre care 80% doar în Europa. Vânzările pentru acest model vor avea undă verde în luna august în ţările scandinave, restul pieţelor urmând a fi atacate gradual pe parcursul acestui an.

Este puţin ciudat că noul V70 nu a fost denumit V90, având în vedere că, practic, vorbim de varianta break a berlinei S80. Iar nomenclatorul suedezilor ne-a obişnuit cu un „+ 10” la indicativul variantelor break faţă de berlinele din care provin. S-ar putea ca raţiunile de marketing să fie legate de succesul de care s-a bucurat până acum V70, generaţia bazată pe S60, dar şi de viitoarea variantă crossover XC70.

Fără îndoială, alături de breakurile Avant ale lui Audi, breakurile V ale lui Volvo rămân printre cele mai reuşite şi mai căutate la ora actuală în categoria premium. De aceea, şi preţurile vor rămâne suficient de ridicate pentru a păstra exclusivitatea nordicilor, însă mai accesibile faţă de concurenţa teutonă. Rămâne de văzut răspunsul conaţionalului Saab în această categorie, dar urmaşul lui 9-5 va mai întârzia vreo doi ani.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.