Volvo XC60

Prezentarea oficială a lui Volvo XC60, la Salonul Auto de la Geneva 2008, este precedată de informaţii din ce în ce mai multe.

După ce a fost prezentat sub formă de concept la Salonul Auto de la Detroit 2007, noul Volvo XC60 se pregăteşte să atace serios segmentul SUV-urilor medii premium din Europa.

Noul model se îndreaptă foarte mult spre latura life-style, având o alură destul de feminină, apropiată de a vărului de concern, Mazda CX-7. Totuşi, modelul suedez nu împarte cu SUV-ul japonez platforma tehnică, fiind bazat constructiv pe noul Ford Kuga. Volvo XC60 preia multe elemente de design de la concept, ieşind în evidenţă spatele sculptat, cu stopurile curbilinii. Designerul şef Steve Martin declară că s-a urmărit crearea unei identităţi puternice, astfel încât noua maşină să poată fi identificată drept Volvo chiar şi de la 200 de metri.

Volvo oferă un sistem revoluţionar pentru diminuarea coliziunilor la viteze mici. Denumit City Safety, acest program inovator detectează posibilitatea de impact la rularea cu până la 30 km/h şi reglează presiunea în sistemul de frânare astfel încăt la apăsarea pedalei decelerarea să fie maximă. Dacă coliziunea este iminentă frâna este acţionată în mod automat. La o viteză de până la 15 km/h coliziunea este evitată, iar între 15 şi 30 km/h, în funcţie de distanţe, daunele pot fi minimalizate.

Interiorul este destul de sobru şi este conceput într-o manieră deja-vu, specifică deja modelelor suedeze - consola centrală este subţire, iar decorul din lemn "respiră" atmosfera nordică. Spaţiul este gândit pentru a satisface cinci persoane, iar portbagajul este suficient de încăpător pentru ce se aşteaptă clienţii de la un crossover premium.

Pentru început, Volvo XC60 se va baza pe serviciile a două propulsoare turbodiesel de 165, respectiv 185 CP, iar versiunea de top va fi dotatp cu motorul pe benzină în şase cilindri, de 285 CP, ceea ce îl va propulsa printre SUV-urile medii de performanţă.

Vânzările sunt programate a începe din toamna lui 2008, pentru un preţ de pornire de 33.000 euro în Europa. Printre competitorii noului model se numără BMW X3 şi Mercedes-Benz GLK. , iar din 2009 modelul urmează să debuteze pe piaţa americană. Tot în acel an, oferta se va îmbogăţi cu o nouă versiune diesel, precum şi cu o variantă cu transmisie doar pe puntea faţă.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.