Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia

Deşi deocamdată vorbim doar de faza de proiect pe calculator, ruşii de la compania Yarovit promit că în 2012 vom vedea prima maşină hibrid fabricată în Rusia. Se va speria Prius-ul?

Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia Yarovit - prima maşină hibridă făcută în Rusia

Nu aţi auzit de Yarovit Motors până acum? Este un fabricant rus de camioane şi utilaje grele, care nu ne-ar fi atras atenţia dacă nu ar fi ieşit la rampă cu un anunţ pompos: în 2012 va produce prima maşină hibrid făcută în Rusia.

Foarte interesant, nu-i aşa? Este vorba despre un proiect conceput în colaborare cu grupul Onexim, rezultatul urmând a fi o familie de modele care vor împărţi aceeaşi platformă tehnică, dar vor avea caroserii diferite. Deocamdată în plan sunt un coupe-crossover şi un monovolum compact.

Totuşi, realitatea pare foarte departe, pentru moment fiind vorba doar de proiecte aflate în stadiul... digital. Cei de la Yarovit speră ca primele prototipuri funcţionale să fie scoase pe şosele, în teste reale, chiar din luna decembrie a acestui an.

În teorie, propulsia maşinilor ar trebui să fie asigurată de un motor termic de 61 CP (nu se specifică datele tehnice ale acestuia sau originea sa), asociat cu un motor electric de 20 CP. Există în planuri şi o versiune AWD, în care roţile din faţă să fie puse în mişcare de motorul termic, iar cele din spate de cel electric - cam acelaşi principiu ca la Dacia Hamster Hybrid E-4WD.

Autonomia promisă este una foarte bună, cifrându-se la circa 650 km, în timp ce demarajul 0-100 km/h ar trebui să se realizeze în doar 12 secunde. Viteza maximă este limitată la doar 120 km/h, ceea ce ar putea fi un punct nevralgic în ochii clienţilor, însă principalul motiv invocat de fabricant ţine de numărul mare de accidente din Rusia, provocate de viteza foarte mare.

Constructiv, structura de bază a maşinii va fi de tipul space-frame, realizată din aluminiu (masa şasiului va fi de numai 110 kg), în timp ce panourile caroseriei vor fi din fibră de sticlă. Masa totală a maşinii se estimează că nu va depăşi 750 kg. Nici un cuvânt, însă, despre standardele de siguranţă pe care le poate îndeplini această maşină.

Planurile de producţie ale maşinii hibrid Yarovit (pentru numele ei a fost iniţiat un concurs online) au în vedere o cadenţă de 10.000 de exemplare pe an. Mare parte din producţie ar urma să fie exportată, din cauza cererii mult prea mici pe piaţa auto din Rusia pentru acest gen de maşini.

Dacă în teorie lucrurile nu sună prea rău, rămâne să vedem ce se va întâmpla în practică. Producătorul afirmă că preţul de bază se va situa în jurul a 450.000 de ruble (circa 10.500 euro), dar cu condiţia ca lucrurile să nu se schimbe drastic pe piaţa auto (ceea ce este foarte interpretabil).

Oricum, e greu de crezut că un no-name va reuşi să intre cu brio pe teritoriul unui model foarte cunoscut, gen Toyota Prius. Dar poate că ambiţia ruşilor chiar are o bază reală, caz în care suntem chiar nerăbdători să vedem prima maşină hibrid făcută în Rusia, în realitate.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.