Brabus E V12 la Frankfurt 2009

Credeam că tunerul german Brabus şi-a atins limitele cu limuzina Brabus SV12 R. M-am înşelat. La Frankfurt 2009 vor prezenta ceva şi mai şi: Brabus E V12.

Brabus E V12 la Frankfurt 2009 Brabus E V12 la Frankfurt 2009

Brabus E V12 - Men in BlackIniţial, cei de la Brabus au pregătit un tuning estetic foarte calm pentru noua berlină Mercedes Clasa E, dar şi un uşor tuning mecanic pentru versiunea E500, care ducea puterea la 462 CP. Era clar, totuşi, că nu vorbim de "vitamina E" pe care o aşteptam de la Brabus.

Acum, însă, aşteptările fanilor au fost răsplătite cu vârf şi îndesat: noul Brabus E V12 este o creaţie din categoria "OH MY GOD!", germanii mergând destul de departe cu modificările.

Inedit: roata spate acoperitaÎn primul rând, se remarcă exteriorul: dacă în partea din faţă agresivitatea este la cote normale, partea din spate este total atipică pentru cei obişnuiţi cu maşinile în trei volume. Şi asta datorită îndrăznelii de a acoperi, din raţiuni aerodinamice, roata spate. Despre efectul vizual nu cred că mai e cazul să comentez, imaginile vorbind de la sine.

Normal, fibra de carbon a fost folosită pentru toate accesoriile aerodinamice, de la spoilerul faţă, care integrează poziţiile cu LED-uri, până la eleronul spate. De asemenea, interiorul este garnisit şi el cu acest material, plus piele neagră sau detalii din aluminiu, cum ar fi pedalierul perforat. Dar să trecem la lucrurile specifice Brabus, şi anume modificările tehnice.

Vitezometrul arata 400 km/hMotorul V12 de sub capotă este acelaşi de sub capota recentului Brabus SV12 R, fiind vorba despre un bi-turbo, a cărui cilindree a fost crescută de la 6,0 la 6,3 litri. Faţă de bolidul bazat pe Mercedes Clasa S, motorul lui Brabus E V12 dezvoltă cu 50 CP mai mult, atingând valoarea de 800 CP, în timp ce cuplul motor rămâne limitat electronic la 1.100 Nm (deşi motorul este capabil de 1.420 Nm!).

Prin urmare, Brabus E V12 intră cu brutalitate pe teritoriul supercarurilor exclusiviste, afişând performanţe de invidiat:

  • 0 - 100 km/h în 3,7 secunde
  • 0 - 200 km/h în 9,9 secunde
  • 0 - 300 kmh în 23,9 secunde

Iar viteza maximă este limitată electronic - dar nu cum suntem obişnuiţi la modelele de serie, ci cu 100 km/h mai mult, bariera fiind impusă la 350 km/h. Totuşi, cei de la Brabus afirmă că, fără limitatorul electronic, maşina ar fi capabilă chiar de 370 km/h, ba chiar îi gratulează pe clienţi cu un vitezometru gradat până la 400 km/h.

10 unitati, 600.000 euro fiecareÎn aceste condiţii, devine aproape irelevant faptul că Brabus E V12 afişează un consum mediu de numai 15,7 litri/100 km şi emisii CO2 de 372 g/km. În schimb, jantele de numai 19" par cam mici pentru această bestie, fiind încălţate cu pneuri 255/35 ZR 19 în faţă, respectiv 285/35 ZR 19 în spate. Nu mai are sens să menţionăm că suspensia a fost modificată, beneficiind de mai multe moduri de setare, iar sistemul de frânare este tip racing.

Însă nu se poate trece cu vederea preţul lui Brabus E V12: nu mai puţin de 600.000 euro. Un preţ pe deplin justificat, având în vedere că vor fi produse doar 10 astfel de exemplare. Deci chiar mai exclusivist decât un Lamborghini Reventon!

Premiera mondială a lui Brabus E V12, la Salonul Auto Frankfurt 2009.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.