BWM Z4 diesel nu există, aşa că a inventat AC Schnitzer unul. Cu 430 CP

Ultimul lucru la care te gândeşti, atunci când vezi un BMW Z4, este „i-ar trebui şi o variantă diesel”. Există o persoană, însă, care chiar a spus asta. Iar AC Schnitzer s-a conformat.

BWM Z4 diesel nu există, aşa că a inventat AC Schnitzer unul. Cu 430 CP BWM Z4 diesel nu există, aşa că a inventat AC Schnitzer unul. Cu 430 CP

Pentru început, merită menţionat că exemplarul din galeria foto de mai sus este unicat, şi a fost contruit de către AC Schnitzer la comandă, pentru un client. Clientul a scos din buzunar 114.000 €. Să vedem ce a primit de banii ăştia...

Piesa principală a lui ACZ4 5.0d este motorul I6 diesel, de 3,0 litri, regăsit pe X5 M50d, X6 M50d şi pe Seria 5 M550d. Şi pe 750d. Un motor care a demonstrat că diesel poate fi similar cu performanţa, dacă îţi dai silinţa şi îl îndopi cu trei turbine. 

Pornind de la un Z4 sDrive 23i, AC Schnitzer a înlocuit motorul versiunii standard cu mai-sus-menţionatul şi, dacă tot a depus efortul ăsta, i-a crescut şi puterea, de la 381 CP la 430 CP. Cuplul motor a săltat şi el, de la 740 Nm, la 840 Nm. 

Transmisia manuală, care se ocupa cu transferul puterii către puntea spate a lui Z4, a fost înlocuită cu una automată, cu 8 trepte. Iar puntea spate a primit un upgrade à la M3 E92, ACZ4 5.0d dispunând şi de un diferenţial cu alunecare limitată.

Puterea nu este totul, iar dacă vrei performanţe, trebuie să supui subiectul la cură de slăbire. În ciuda luării în greutate odată cu adoptarea unui motor mai mare, roadsterul diesel de la AC Schnitzer cântăreşte doar 1.496 kg, mult mai puţin decât sDrive35is (care foloseşte tot un I6 de 3,0 litri, dar pe benzină). 

S-au salvat 90 de kilograme prin folosirea fibrei de carbon pentru acoperişul pliabil şi pentru portbagaj. Alte 25 de kilograme au dispărut odată cu înlocuirea jantelor standard cu cele din aliaj forjat. Înlocuirea tobei finale a mai ras 19 kilograme. 

După atâta osteneală, rezultatele sunt - cum altcumva? - impresionante: 0-100 km/h în 4,5 secunde (cu 0,3 secunde mai rapid decât cea mai rapidă versiune de serie, sDrive35is) şi o viteză maximă de 300 km/h. Doar un tur pe N-Ring ar putea, însă, să confirme irefutabil că ACZ4 5.0d e pus pe treabă. 

Nu, nu ştim cât consumă. 

Este, într-adevăr, impresionant. Acum spune, pe lângă roadsterul Z4 sDrive35is (59.272 €), ce ţi-ai lua din „restul” de 54.000 €?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.