G-Power Typhoon RS BMW X6M

G-Power Typhoon RS V10 nu este cel mai rapid SUV din lume, este cea mai păguboasă modalitate de a cheltui 675.000 euro.

G-Power Typhoon RS BMW X6M G-Power Typhoon RS BMW X6M

Unii cunoscători s-au grăbit să laude G-Power Typhoon RS că este cel mai rapid SUV din lume, dar acest model nu este un SUV, pentru că nici X6 nu este un SUV, şi cea mai potrivită denumire ar fi Sport Inutility Vehicle. Capacităţile tot-teren au fost castrate prin montarea kitului agresiv şi a jantelor mari până au ajuns la nivelul unei maşini sport obişnuite şi, deşi are 900 CP, nici cele dinamice nu sunt foarte impresionante pentru a justifica cei 675.000 de euro pe care tunerul german îi cere.

Gândiţi-vă la următorul exemplu: Porsche Panamera Turbo, tot 4 uşi, tot 4,2 secunde necesare pentru a atinge 100 km/h, aspect controversat, tracţiune integrală şi un preţ de peste 150.000 de euro. Deci pentru un portbagaj mai mare şi pentru faptul că doar alţi patru au făcut greşeala de îşi cumpăra Typhoon RS, G-Power cere încă o jumătate de milion de euro. Un alt exemplu este că în aceeaşi bani îţi poţi cumpăra un Aston Martin Rapide, un Ferrari 458 Italia şi un Bentley Continental GT, adică maşini care îţi atribuie eticheta de fin colecţionar, nu de individ care în căutarea opulenţei aruncă cu banii pe geam.

Să vedem însă ce oferă G-Power Typhoon RS pentru această sumă. În primul rând motorul V8 de 4.4 litri este substituit de unul V10 de 5.5 litri, care la bază a fost acelaşi motor de pe M5, dar care acum vine cu o capacitate mărită şi cu două unităţi turbo noi. Rezultatul este impresionant pe hârtie, 900 CP şi un cuplu de 870 Nm. Dar pentru că, în încercarea de a oferi senzaţiile pure ale unei maşini sport, transmisia automată şi sistemul xDrive au fost sacrificate în favoarea unei manuale cu 6 rapoarte care transmite puterea doar la puntea spate. Deci orice călătorie va fi la fel de relaxantă ca o promenadă pe spatele unui taur furios.

Performanţele sunt totuşi impresionante pentru un mastodont de asemenea talie: 4,2 secunde pentru 100 km/h, 13 secunde pentru 200 km/h şi distracţia se întinde până la 330 km/h. Dar oare vrea cineva un mamut care să se comporte ca un supercar mediu şi mai ales este în stare să plătească cât pentru două Ferrari 599 GTO? Este adevărat acest model vine cu mai multă fibră de carbon şi chiar titan la elementele caroseriei, dar în 50 de ani cu siguranţă Typhoon RS nu va accede la statutul de model de colecţie şi deci preţul său va fi mai puţin de o zecime din cel al unui 599 GTO.

Aspectul estetic nu îl comentăm, dar ne aşteptăm ca o persoană îndeajuns de prosperă să aibă gusturi ceva mai rafinate şi să aprecieze mai mult eleganţa unei ambarcaţiuni Azimut sau beneficiile unui elicopter în transportul pe aceleaşi distanţe.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.