Panzani Design creează Jaguar S-Type Vintage GT

Jaguar S-Type a fost înlocuit cu mult mai modernul XF. Însă unii tuneri consideră modelul mai vechi o bază foarte bună pentru a realiza un bolid cu aer sportiv retro. Este şi cazul lui Vintage GT.

Panzani Design creează Jaguar S-Type Vintage GT Panzani Design creează Jaguar S-Type Vintage GT

Din faţă arată ca un Jaguar S-Type puţin modificat, în laterale te uimesc aripile în stilul maşinilor sport din anii '60, iar spatele nu are nici o legătură cu sedanul S-Type, precursorul sobru al lui Jaguar XF. Este un pachet interesant, botezat Vintage GT şi realizat de un tuner italian, Panzani Design.

La baza acestui tuning regăsim vârful de gamă S-Type R, care beneficiază de un motor V8 cu compresor mecanic, având 400 CP. La vremea lui, a fost un competitor interesant pentru BMW M5 şi Audi RS6, dar look-ul decent şi sobru nu era o carte de vizită care să atragă atenţia.

Acum, însă, Vintage GT remediază situaţia, pachetul estetic fiind dedicat celor care pun preţ pe individualism şi atragerea atenţiei. În partea frontală, a fost păstrat look-ul cu grila ovoidală îngustă şi cele două perechi de faruri rotunde, dar spoilerul este complet redesenat, pe capotă avem două fante de aerisire, iar în lateralele spoilerului au fost plasate două baghete de tip LED.

Lateralul maşinii a fost "împodobit" cu bosaje proeminente pentru pasajele roţilor, care sunt "umplute" cu jante de 20", încălţate cu pneuri 255/35 ZR 20 pe faţă, respectiv 305/30 ZR 20 pe spate. Etrierele roşii de frână se observă foarte bine printre spiţele subţiri, iar fantele de pe aripile laterale sunt din fibră de carbon, material regăsit şi pe praguri. Un detaliu savuros: clanţele uşilor spate au dispărut.

Spatele este locul unde s-a lucrat cel mai mult. Partea inferioară este dominată de un imens difuzor, integrat în mod reuşit, având aripioare din fibră de carbon, în timp ce perechea de evacuări rotunde este plasată central. De mare efect este schimbarea stopurilor de serie cu unele rotunde, care amintesc de Alfa Romeo 8C, de exemplu. Împreună cu eleronul proeminent de pe capota portbagajului, stopurile şi difuzorul transformă Vintage GT într-o adevărată maşină de curse de altă dată.

Interiorul nu are cum să te lase indiferent, având acum un volan racing cu trei spiţe. Inserţiile din lemn de pe bord sunt înlocuite cu fibră de carbon, iar tapiţeria din piele, cu o cusătură caroiată, aminteşte, din nou, de maşinile exclusiviste de acum câteva zeci de ani.

Tunerul italian nu anunţă preţul pentru aceste modificări estetice, nici dacă tuningul înseamnă şi intervenţii la partea mecanică. Suntem curioşi dacă maşina va rămâne doar un exerciţiu destinat expoziţiilor sau se vor găsi amatori să-şi transforme S-Type-ul într-un bolid cu aere de lord supersportiv.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.