Al doilea producător european de motociclete se pregăteşte să intre în forţă pe segmentul autoturismelor supersportive. X-Bow, primul autoturism KTM, este un roadster de două locuri cu 220 CP şi numai 700 kg.

KTM X-BOW KTM X-BOW
Datorită scăderii vânzărilor de motociclete off-road, firma austriacă încearcă să îşi lărgească oferta pe alte segmente. După ce a făcut o impresie bună cu Superduke, prima motocicletă de şosea a casei, KTM a trecut la dezvoltarea unor vehicule pe patru roţi. În 2005 a fost prezentat conceptul unui ATV, iar la Geneva va fi lansat primul autoturism KTM.

X-Bow este propulsat de un agregat Audi de 220 CP. Este vorba de cvadricilindrul TFSI de 2 litri, căruia i-a fost ridicat regimul de turaţie, fiind astfel câştigaţi 20 CP. Motorul este amplasat central în spatele celor două locuri, iar transmisia se face la roţile spate prin intermediul unei cutii manuale cu 6 rapoarte, tot de provenienţă germană. Opţional va fi oferită o transmisie automată DSG.

Şasiul monococă din fibră de carbon a fost dezvoltat de către Dallara. Chiar dacă întruneşte toate cerinţele în materie de securitate pasivă, înglobând şi un crash-box în partea frontală, şasiul cântăreşte numai 70 kg. Tot italienii de la Dallara sunt responsabili de forma caroseriei. Pentru că X-Bow nu îşi propune să intre în liga celor mai rapide maşini, ci vrea să ofere performanţe dinamice de top pe circuite virajate, caroseria sa este astfel profilată pentru a oferi maximul de apăsare. Astfel, la 200 km/h, forţa de apăsare atinge 200 kgf. Masa proprie a bolidului din Mattighofen atinge 700 kg.

Suspensiile independente cu braţe triunghiulare duble sunt asistate de patru amortizoare WP, iar sistemul de frânare vine de la un alt producător al cărui nume nu mai cere nici o prezentare: Brembo. Graţie celor patru discuri generos dimensionate, X-Bow reuşeşte să se oprească de la 100 km/h în numai 33,1 m.

Jantele din aliaj uşor au diametru de 17 pe faţă şi 18 pe spate şi sunt încălţate cu anvelope late pentru o aderenţă maximă.

"Minimalism" este un cuvânt care nu poate descrie complet şi corect cockpitul lui X-Bow. Practic, nu există un un panou de bord, toate informaţiile fiind furnizate pe afişajul cu leduri de pe volan. De altfel, şi comenzile sunt amplasate pe volan, aşa cum la o motocicletă sunt amplasate pe ghidon.

Nu vom găsi pe coloana de direcţie manete pentru semnalizatoare sau pentru lumini şi nici pe consola centrală nu vom vedea un casetofon sau o instalaţie de ventilaţie. De fapt, cu greu putem vorbi despre o consolă centrală.

X-Bow oferă senzaţii tari numai pentru două persoane. Aşezaţi în cele două scaune anatomice şi fixaţi de centurile în patru puncte, cei doi ocupanţi vor experimenta performanţele unei motociclete sportive sub protecţia unei caroserii din carbon.

Pentru cei care sperau să aibă în garaj două "utilaje" KTM, o motocicletă pentru uzul propriu şi un autoturism pentru scos prietena în oraş, X-Bow va fi o dezamăgire. KTM nu a creat o maşină pentru motociclişti, ci o "motocicletă" pentru cei care nu vor să renunţe la siguranţa oferită de un vehicul cu patru roţi.
Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.