Aprilia Shiver

Uneori zvonurile nu sunt nimic altceva decât zvonuri, dar nu şi acum: Aprilia a scos un model de cilindree medie. Un naked mai exact. Anticipat de majoritatea jurnaliştilor şi cerut ci insistenţă de către fanii Aprilia, Shiver s-a arătat pentru prima oară la Koln. 750 cmc, 95 CP, 189 kg. Atenţie Ducati!

Infuzia de capital adusă de preluarea Aprilia de către Piaggio a ajutat departamentul de proiectare să dea frâu liber ideilor. Şi unul dintre rezultate este Aprilia Shiver.

Aprilia este un producător care, în ciuda vârstei, a reuşit să îşi câştige respectul atât în rândul cumpărătorilor, cât şi pe circuite.

Cu toate că produce modele foarte apreciate, gama sa nu acoperă prea multe categorii. Spre exemplu, nici o sportivă sau naked de cilindree medie nu a ieşit vreodată din Noale.

Zvonurile aveau deci fundament, iar angajarea unuia dintre cei mai prolifici designeri ai vremii a confirmat intenţiile expansioniste ale grupului Piaggio.

Categoria nakedurilor de cilindree medie este cea mai bine reprezentată atât pe piaţa din peninsulă, cât şi pe celelalte pieţe importante din Europa. Aprilia nu avea nici un reprezentant în această categorie, deci dezvoltarea unui astfel de model era imperativă.

Piaggio, noul proprietar al Aprilia SpA, este unul dintre cei mai mari producători de motoare din Europa, aşa încât folosirea unui motor de la Rotax sau Minarelli era exclusă. În urmă cu două luni, pe site-ul dedicat diviziei de motoare apărea un nou propulsor V2 la 90º, cu două versiuni de cilindree.

Un V2 de 1.200 cmc ar fi justificat de viitoarele reglementări din campionatul mondial de superbike, dar cel de 750 cmc?

Acesta avea să apară oficial la EICMA, o dată cu cel mai nou model al casei, SL 750 Shiver.

Vremuri noi, motor nou

Fructificând la maxim experienţa acumulată în cei 7 ani de utilizare a V2-ului Rotax, inginerii Aprilia au ajuns la următoarea reţetă: tot V2 dar la 90º, distribuţie DOHC cu angrenare mixtă (lanţ şi angrenaje cu roţi dinţate), pentru dimensiuni cât mai compacte, alezaj foarte mare şi cursă redusă pentru a atinge turaţii ridicate cu minimum de vibraţii şi cu o uzură cât mai mică, un sistem de injecţie bine pus la punct, pentru un maxim de performanţe în orice zonă a turometrului, control electronic al acceleraţiei (drive-by-wire) pentru un răspuns cât mai bun la acţionarea manşonului de acceleraţie.

Din cei 750 cmc ai motorului V2 Bialbero, italienii au scos o putere maximă de 95 CP, care, ca valoare absolută ar putea să nu pară o performanţă remarcabilă dacă termenul de comparaţie ar fi cvadricilindricele Z750 sau chiar noul Hornet 600 (110 CP, repectiv 102 CP). Pe de altă parte, aceeaşi putere este oferită de compatrioata Ducati Monster S2R, însă din 1.000 cmc.

Lăsând la o parte ce şi cum fac alţii, trebuie să recunoaştem că noul propulsor se arată destul de interesant şi propulsează Aprilia Shiver printre cele mai performante nakeduri de cilindree medie. Transmisia cu 6 trepte se înscrie în tiparele categoriei, fiind o soluţie general acceptată.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.