BMW HP2 Megamoto

Jucând pe teren propriu, la Intermot, BMW a avut unul dintre standurile cel mai bine garnisite cu noutaţi. Alături de noile G650X, HP2 Megamoto simbolizează un nou pas al metamorfozei bavarezilor.

După ce s-a transformat dintr-un producător conservator într-unul avangardist, BMW a trecut la revoluţionarea lumii răsturnând canoane unanim acceptate şi respectate cu stricteţe până acum. HP2 a fost primul pas, demonstrînd că o motocicletă de calibru mare poate fi la fel de agilă ca un enduro tradiţional. Megamoto şi G650X sunt forţe proaspete aruncate în luptă la Intermot.

Varianta supermoto a lui HP2 a fost anticipată de multă vreme, existând tuneri care ofereau de ceva vreme variante modificate ale modelului hiperenduro, însă BMW a adus la Intermot o altă motocicletă, nu un HP2 cu anvelope de stradă. HP2 Megamoto deschide o nouă categorie.

Motor puternic... mai puternic!

Motorul este preluat direct de la HP2. Vă amintesc faptul că HP2 este primul enduro adevărat echipat cu un motor boxer, primul care a trecut peste bariera cilindreei de un litru şi peste limita psihologică de 100 CP.

Pentru HP2 Megamoto, oficialii susţin o creştere a puterii, însă până la ce valoare nu ni se spune. Nu este exclus ca boxerul să adopte specificaţiile de la R 1200S, ceea ce ar însemna un maxim de 122 CP la 8.250 rpm, deşi este mai probabil sa fie undeva la mijloc, adică pe la 110 CP, ca în cazul ST-ului.

De evacuare se ocupă un final oval cu două incinte şi ieşire dublă provenit de la Akrapovic. Pe lângă sunetul puternic, sistemul de evacuare are rolul de a maximiza performanţele motorului în zona turaţiilor medii şi joase. Neschimbată apare transmisia cu ambreiaj monodisc uscat, cutie în 6 trepte şi transmisie finală prin cardan.

Ciclistică revizuită... rezultă o altă motocicletă

Cadrul pare neschimbat, diferenţa de înclinaţie a coloanei de direcţie putând fi doar rezultatul modificării suspensiei şi nu neapărat a unei modificări a cadrului propriuzis. Furca Marzocchi cu jambe de 45 mm, care o înlocuieşte pe cea a lui HP2 Enduro, pierde 110 mm din cursă pentru un comportament mai bun pe asfalt. Pe spate, amortizorul cu aer comprimat cedează locul unui Öhlins convenţional, pierzând şi el 7 cm. Cursa redusă a suspensiilor (160 pentru faţă şi 180 pentru spate) apropie Megamoto mai mult de motociclete sportive decît de enduro sau touring-enduro, unde valorile se învârt în jurul a 200 mm.

Roţile par a fi preluate direct de la R 1200 S, având acelaşi design şi aceleaşi dimensiuni. Jantele de 17" au lăţime de 3,5" pentru faţă şi 5,5" pentru spate, fiind încălţate cu anvelope tipice pentru o motocicletă sport: 120/70, respectiv 180/55.

Sistemul de frânare este şi el revizuit având de oprit o motocicletă de 200 kg pe drumuri de asfalt. Configuraţia acestuia este identică cu cea a lui R 1200 S: două discuri de 320 mm cu etriere fixe cu patru pistoane pe faţă şi un disc de 265 mm cu etrier flotant cu două pistoane pe spate.

Bavarezii au abordat într-o manieră diferită categoria motocicletelor supermoto de cilindree mare. În loc să facă o motocicletă enduro adaptată pentru şosea (reţeta utilizată în mod normal), BMW a dezvoltat o motocicletă de şosea adaptată pentru scurte incursiuni pe teritoriul motocicletor off-road. Megamoto este un rutier capabil să atace orice fel de drum cu condiţia ca acesta să fie un drum şi nu doar o potecă.

Acelaşi drum se pare că va aborda şi Hypermotard-ul Ducati. Acesta mai nou a primit motorul de pe Multistrada 1100 şi poate zâmbi pe sub mustăţi chiar dacă nu dispune decât de 95 CP. Ambele au însă de învins un concurent care are deja doi ani de experienţă, ba mai mult a primit şi un up-grade. Este vorba despre KTM 950 Supermoto, austriacul venind dintr-o familie cu renume în această categorie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.