Ducati 2007

Pentru 2007 producătorul din Borgo Panigale ne-a pregătit o gamă de modele revizuită în proporţie de peste 50%. Avem modele noi, avem modele reînnoite, dar avem şi modele care nu vor mai fi disponibile.

Pentru a păstra ce e mai frumos pentru sfârşit începem cu unul dintre modelele care "ne părăsesc".

De-a lungul celor 10 ani de viaţă, cel mai mic Monster (exceptând modelele de 400 cmc disponibile doar pentru Japonia) a primit denumirea de Baby-Duke. Monster 600/620 trece în rândul modelelor ieşite din fabricaţie, fiind înlocuit încă de la mijlocul lui 2006 de către Monster 695.

Cu un surplus de 10 CP, motorul noului entry-level Ducati răspunde cu succes provocărilor concurenţei japoneze apărute în ultimii ani. Astfel, pe hârtie, Ducati Monster se demonstrează cu 1 CP peste Suzuki SV 650 sau Kawasaki ER6, ambele bicilindrice de 650 cmc şi se aproprie destul de mult de performanţele fratelui S2R (77 CP din 803 cmc).

Cel mai mare câştig este însă reducerea costurilor de exploatare prin mărirea intervalelor de întreţinere.

Motorul este unul nou, împărţind cu fratele mai mic foarte puţine componente. Arborele motor este mai compact, cursa pistoanelor fiind redusă cu 3,3 mm. Turaţia de putere maximă a scăzut cu 1.000 rpm, ceea ce contribuie la reducerea uzurilor. Masa proprie la gol este de 168 kg, cu 3 kg mai mult decât cea a SV-lui, însă vom ţine cont că la SV se adaugă şi lichidul sistemului de răcire. Deşi este considerat model 2007, în Italia Monstrer-ul 695 se află în vânzare încă din luna august şi a reuşit să intre în topul celor mai vândute 20 de motociclete dacă nu luăm în considerare şi scuterele (poziţia 13 cu 2.629 unităţi, până la 1 decembrie).

Un alt model care nu va mai vedea prea curând liniile de asamblare este Multistrada 620. Se pare că italienii vor să renunţe definitiv la motorul de 618 cmc, dar nici despre un Multistrada 695 nu se aude nimic. Probabil că "ducatiştii" au preferat varianta de 1.000 cmc în locul micuţei şi agilei variante medii. Apropo de Multistrada 1000: aceasta a fost înlocuită de Multistrada 1100, care beneficiază de un propulsor dopat cu aproape 100 cmc.

Din cei 1.078 cmc, motorul 1100 Desmo furnizează 95 CP la 7.750 rpm, cu 250 rpm mai jos decât modelul precedent. Ca şi în cazul mezinului familiei Monster, creşterea cilindreei a avut ca principal scop reducerea cheltuielilor de exploatare cu 50%. S-a obţinut totodată o progresie aproape liniară a puterii şi o reducere a noxelor sub valorile impuse de normele Euro3.

Gama Sport-touring se reduce la doar două modele prin dispariţia din ofertă a lui ST4. De fapt, cele două modele (ST3 şi ST3 s ABS) sunt variante ale aceluiaşi ST3.

La final de carieră a ajuns şi familia SuperSport. Ultimul exponent al acesteia era SS 1000 DS, iar din această iarnă şi el a ieşit la pensie, rămânând doar în stocurile dealerilor. Recomandăm astfel celor care caută o motocicletă sportivă, dar nu neapărat una superputernică, să profite de eventualele lichidări de stocuri.

Hypermotard a primit undă verde pentru a intra în producţie de la începutul anului 2007. Faţă de conceptul iniţial, varianta de serie nu renunţă la mare lucru, ba din contră, primeşte noul propulsor răcit cu aer de 1.078 cmc de la Multistrada 1100. Vor fi disponibile două versiuni, Hypermotard 1100 şi Hypermotard 1100 S, a doua fiind echipată cu furcă inversată Marzocchi cu tratament antifricţiune TiN, cu un amortizor spate Ohlins complet reglabil, cu etrierele radiale monobloc de la 1098 şi cu jante din aluminiu forjat.

Încă nu am aflat dacă va apărea şi o versiune de 695 cmc a acestui interesant concept, versiune care ar putea oferi performanţe mai bune decât multe supermoto convenţionale, la un preţ abordabil.

Cea mai nouă familie de motociclete este Sportclassic. Dacă anul trecut vedeam două modele în această familie, în 2007 numărul acestora a crescut la 4. De fapt, trei dintre acestea sunt versiuni ale lui Sport 1000 (S, Nonoposto şi Biposto), iar al patrulea este GT-ul lansat încă din acest an.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.