Harley Davidson XR 1200

La Intermot, fabrica din Milwaukee a venit cu noul XR 1200. Acesta reprezintă o interpretare modernă a flat-trackerului anilor `70. Cu o ciclistică apropiată de cea a unui roadster clasic, Harley Davidson XR 1200 se plasează la mijlocul distanţei între un Sportster şi un Buell.

Primul pas a fost lansarea lui V-Rod, o dată cu acesta debutând şi primul motor de serie din istoria Harley Davidson având răcire cu lichid. Prin intermediul creaţiilor lui Eric Buell şi ale companiei care îi poartă numele, motoarele V2 americane au reuşit să îşi creeze o nouă imagine şi să atace categorii noi.

La Intermot, fabrica din Milwaukee a venit cu noul XR 1200. Acesta reprezintă o interpretare modernă a flat-trackerului anilor `70. Cu o ciclistică apropiată de cea a unui roadster clasic, Harley Davidson XR 1200 se plasează la mijlocul distanţei între un Sportster şi un Buell.

Motorul ales pentru a propulsa acest model este cel de la Sportster 1200. Caracteristic tuturor Harley-urilor, acesta este un V2 la 45º răcit cu aer. Distribuţia clasică prin tije împingătoare şi culbutori este depăşită din punct de vedere tehnologic, însă contribuie la farmecul inconfundabil al unui V2 american. Graţie sistemului de injecţie, puterea acestuia ar putea să crească peste cea a modelului de la care a fost preluat (69,97 CP). Pe Buell XB 12, acest propulsor este capabil de mai bine de 100 CP, dar speculaţiile vorbesc de 85-90 CP atunci când vine vorba despre puterea lui XR 1200.

Suspensiile sunt asigurate de Showa şi sunt compuse dintr-o furcă frontală inversată cu diametrul de 43 mm şi o pereche de amortizoare cu gaz pentru suspensia roţii spate.

Designul este desprins direct dintr-un film al anilor `70 şi parcă îl şi văd pe Evil Knievel sărind peste 10-20 de camioane în şaua unui XR 1200. Rezervorul păstrează forma de lacrimă specifică motocicletelor americane, iar "coada" aduce cu cea a legendarului XR 750, însă este prevăzută cu un al doilea loc.

Tobele laterale au fost şi ele "preluate", însă au primit o altă poziţionare, mai jos faţă de motocicleta anilor `70.

Oficial, motocicleta va fi pusă în vânzare începând cu anul 2008, însă Harley Davidson ne-a obişnuit să devanseze debutul vânzărilor pentru modelele cu priză la public.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.