Honda CB600F Hornet

Aşa cum era de aşteptat, Hornetul a primit o nouă faţă. Desenat în atelierele Honda Italia Spa, noul Hornet a şocat prin avangardism, o trăsătură ne-caracteristică versiunilor precedente.

Sub haina controversată a noului Hornet se ascunde o tehnologie cel puţin la fel de extravagantă.

Motorul, cadrul, sistemul de frânare sunt toate noi, scopul fiind redobândirea supremaţiei în cel mai mare segment de piaţă, nakeduri sportive.

Motorul de 599 cmc este fratele geamăn al celui dezvoltat pentru noul CBR 600 RR, însă "a urmat o altă şcoală". În loc să ofere o putere fenomenală la turaţii ameţitoare, motorul lui CB 600 F propune o curbă a cuplului mai amplă în zona turaţiilor medii şi performaţe accesibile în viaţa de zi cu zi a fiecărui motociclist.

Puterea maximă atinge 102 CP la 12.000 rpm (turaţie devenită normală în această categorie), în vreme ce cuplul maxim de 63,5 Nm este atins cu 1.500 rpm mai devreme.

Comparat cu principalii adversari, Yamaha FZ6 S2 şi Suzuki GSR, motorul noului Hornet furnizează 4 CP în plus la o turaţie similară.

Cei patru cilindri sunt alimentaţi de un nou sistem de injecţie cu senzor Lambda. Acesta are meritul, conform spuselor oficiale, de a asigura un control perfect asupra puterii livrate de către motor.


Sistemul de evacuare este cea mai controversată componentă a acestui model. Italienii au renunţat la toba amplasată pe lângă şa în favoarea unui sistem în trei trepte, înghesuit sub motor. Acolo se află partea "urâtă", cu primul amortizor de zgomot şi catalizatorul, iar pe partea dreaptă iese o tobă scurtă.

Sistemul de evacuare amplasat sub motor este o creaţie marca Erik Buell, dar în ultima vreme a fost adoptată de mai mulţi producători japonezi. Primul a fost Kawasaki ER-6, iar Yamaha R6 a pefecţionat ideea adăugând pe lateral componenta finală a amortizorului de zgomot.

Avantajele acestei configuraţii sunt evidente, masa redusă fiind concentrată cât mai aproape de centrul motocicletei. S-a pierdut însă o bună parte din identitatea modelului precedent, caracterizat printre altele de toba amplasată pe partea dreaptă, imediat sub codiţă.

Conform legislaţiei europene, din ianuarie 2007 toate motocicletele comercializate în spaţiul comunitar vor respecta normele antipoluare Euro3, iar Hornetul nu face excepţie.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.