Kawasaki Z-naked

Gama nakedurilor sportive din Akashi s-a reîmprospătat, reafirmându-şi astfel pretenţiile la topul vânzărilor în Europa. Ambele modele ale familiei „Z” au primit un face-lift de profunzime, cadrul fiind modificat şi designul fiind mai agresiv.

Z 1000 era deja un nume de referinţă în categoria motocicletelor "super-naked" fiind unul dintre iniţiatorii acestui curent, iar fratele său mai mic, Z750 se bate în topurile vânzărilor pe pieţele europene. Pentru 2007, ambele modele au suferit o cură de învigorare.

Motorul lui Z1000 a fost revizuit şi nu schimbat.

Z1000 era echipat cu un propulsor derivat din cel al vechiului ZX9R, se spera ca de acum streetfighterul să beneficieze de serviciile propulsorului de 1000 cmc de la ZX10R.

Din păcate acest lucru nu s-a întâmplat, motorul a primit carcase noi, mai agresiv desenate, însă rămâne acelaşi propulsor de 953 cmc. Confuzia a venit chiar din comunicatul de presă în care se menţiona: "cu un litru de tehnologie superbike, performanţele motorului lui Z1000 au crescut" şi a fost amplificată de redesenarea carcaselor chiulasei şi a capacelor motorului.

Nici o creştere a puterii! Ba din contră, datorită normelor antipoluare Euro3, puterea maximă a scăzut cu 2 CP.

Cei 125 CP rămân astfel în urma concurenţei (Yamaha FZ1 oferă 150 CP, iar Aprilia Tuono 139 CP), dar nu se poate spune că Z1000 ar fi submotorizat. Aproape 100 Nm sunt bine distribuiţi pe o plajă de turaţie destul de largă garantând astfel reprize mai mult decât onorabile.

De altfel, propulsorul s-a dovedit a fi destul de elastic pentru a face din actualul Z1000, un street fighter prin concepţie, un adevărat all-rounder potrivit atât pentru ture lungi cât şi pentru alergat în forţă pe drumuri virajate.

O contribuţie importantă la obţinerea unei curbe de putere mai uniforme are şi noul sistem de alimentare cu galerii de admisie ovale.

Noul sistem de evacuare este poate cea mai şocantă schimbare. Kawasaki a renunţat la tobele duble pentru o pereche de tobe romboidale de mari dimensiuni. De fapt "mari dimensiuni" este puţin spus, mai portivit ar fi dimensiuni exagerate.

Traseul sistemului de evacuare este de asemenea schimbat. Dacă până acum era de tipul 4-2-4 acum este 4-1-2 cu un convertor catalitic central.

Nici motorul mezinei Z750 nu este schimbat cu excepţia capacelor. Puterea acestuia a rămas neschimbată: 110 CP. Cilindree mai mare a fost atuul acestui model în lupta de pe piaţa europeană. Cei 150 cmc pe care Z750 îi oferă în plus faţă de nakedurile de 600 i-au asigurat un loc de frunte, Zet fiind cea mai bine vândută motocicletă peste 125 cmc în Franţa şi locul 5 în Italia la categoria moto.

De altfel Kawasaki a încheiat un an cu vânzări record în Europa graţie în primul rînd celor două modele naked de cilindree medie: Z750 şi ER-6n, dar asta este o altă poveste. Revenind la motorul lui Z750, trebuie să amintim că acesta este un cvadricilindric în linie răcit cu lichid, alimentat prin injecţie. Spre deosebire ve fratele mai mare sistemul de evacuare dispune de o singură tobă

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.