Yamaha X-City

La divizia scutere din cadrul Yamaha bate vântul schimbării. După succesul înregistrat cu X-MAX 125/250, scuterul cu cele mai bune vânzări în Franţa, designerii niponi au prins curaj şi au acceptat o nouă provocare: primul maxi-scuter cu roţi mari al casei.

Plasat undeva între X-Max 250 şi Versity 300, atât ca putere cât şi ca dimesiuni sau echipare, X-City se vrea un mijloc de transport urban capabil să mulţumească cei mai exigenţi clienţi.

Yamaha speră să evite concurenţa între modelele proprii (X-Max, Versity şi X-City) oferind diferite interpretări ale noţiunii de scuter de clasă medie. Astfel, X-Max se adresează tinerilor care caută un model cu prestanţă iar Versity omului matur care are nevoie de un scuter bun la toate (în trafic, la piaţă, în excursie).

Ţinta noului model Yamaha este cât se poate de clară: şoferii care s-au săturat de ambuteiaje dar nu vor să renunţe la confortul unui autoturism cu ştaif. De aceea X-City vine echipat cu o şa bine proporţionată şi învelită într-un vinilin de cea mai bună calitate iar echiparea este mai mult decât onorabilă.

Motorul este acelaşi ca şi pentru X-Max, dar a prins ceva experienţă şi este acum capabil să ofere un plus putere: 21 CP.

Cei 1,1 CP în plus au fost obţinuţi prin adoptarea unui sistem de alimentare prin injecţie, fără a umbla la axul cu came sau raportul de compresie şi fără a creşte regimul de turaţie. Şi cuplul a crescut iar turaţia la care acesta este atins a scăzut cu 450 rpm, până la 5800 rpm. Funcţionarea singurului cilindru este gestinată de un sistem de distribuţie cu patru supape şi alimentată prin injecţie electronică.

În categoria din care face parte X-City, etalon este Piaggio Beverly 250i iar acesta oferă o putere comparabilă (1 CP în plus pentru Beverly ca şi pentru fratele său Aprilia Scarabeo 250) dar la o masă cu 8 kg mai mică. În trafic această diferenţă nu va fi atât de sesizabilă, mai ales dacă Yamaha a umblat atentă la setările transmisiei.

Pentru a elibera pilotul de stresul schimbărilor repetate ale rapoartelor de transmisie, Yamaha a dotat acest vehicul urban cu o transmisie complet automată, specifică de altfel oricărui scuter. Avantajele acesteia sunt confortul în operare şi întreţinere, iar dezavantaje sunt doar din punctul de vedere al sportivităţii.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.