11 Mai în istoria automobilistică

11 Mai are o dublă importanţă în istoria automobilistică în aceeaşi zi a aceluiaşi an, Scuderia Ferrari îşi face debutul pe circuit şi B.F. Goodrich prezintă prima anvelopă fără cameră.

11 Mai în istoria automobilistică 11 Mai în istoria automobilistică

11 Mai 1947 - În această zi pe circuitul din Piacenza Ferrar îşi face debutul în curse ca şi constructor independent în motorsport. Până atunci Enzo Ferrari mai pregătise modele de curse dar pentru circuit şi după Al Doilea Război Mondial a hotărât să îşi facă propria marcă pentru a îşi adjudeca victorii pe circuit în nume propriu.

Debutul s-a consemnat, aşa cum spuneam mai sus, pe Circuito di Piacenza cu legendarul Franco Cortese la volan. Dar cele două maşini Ferrari 125 S aflate în cursă nu au reuşit să termine, Cortese având un accident, iar celălalt bolid probleme la motor. A fost, astfel, un debut cu ghinion pentru Ferrari pe circuit dar a fost doar o chestiune până când au găsit succesul.

Prima victorie Ferrari a venit două săptămâni mai târziu în Marele Premiu al Romei, fiind adusă de Cortese. De atunci victoriile s-au ţinut lanţ pentru Ferrari, fiind cea mai veche echipă supravieţuitoare care a participat într-un Grand Prix (în 1948) şi cea mai de succes echipă de Formula 1 având 15 titluri la piloţi şi 16 la constructori.


11 Mai 1947 - Tot în aceeaşi zi în care Enzo Ferrari îşi vedea visul împlinit, B.F. Goodrich prezenta prima anvelopă fără cameră, o inovaţie care avea să facă automobilele mai sigure şi mai eficiente. Compania americană a lucrat trei ani pentru a perfecţiona anvelopa care să reţină aerul fără să necesite o cameră adiţională (destul de periculoasă pentru pericolul de explozie pe care îl prezenta datorită temperaturii sau frecării).

Primele astfel de pneuri au fost introduse pe maşinile de Poliţie şi cele Taxi, în 1952 Goodrich primind patentul pentru această invenţie. În 1955 multe automobile au preluat ca şi standard această inovaţie, conform articolelor vremii, un automobil care rula cu noile anvelope era cu 25% mai eficient în privinţa consumului de combustibil.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.