125 de ani de inovaţii Mercedes

Pe 29 ianuarie 2011, Mercedes-Benz aniversează 125 de ani de inovaţie, marcând astfel timpul scurs de la momentul în care s-a născut automobilul. Pe 29 ianuarie 1886, Carl Benz a schimbat lumea, atunci când prima pagină din istoria Mercedes-Benz a fost scrisă la Biroul de Patente din Berlin, unde a înregistrat patentul Benz, ceea ce este considerat a fi chiar primul automobil din lume.

125 de ani de inovaţii Mercedes 125 de ani de inovaţii Mercedes

1.901 - Modelul Mercedes de 35 CP stabileşte standardul pentru autovehiculul modern din zilele noastre. Ampatamentul lung, ecartamentul mare şi centrul de greutate jos îi oferă caracteristici speciale de siguranţă la manevrare.


1.921 - Pentru prima dată, frânele roţilor din faţă sunt incluse ca standard la Mercedes în vederea unei decelerări mult superioare - începand cu Sport 28/95 CP, modelul de putere mai mare. Înainte de acesta, numai roţile din spate şi arborele cardanic erau în mod obişnuit echipate cu frâne. Frânarea pe patru roţi devine disponibilă pentru toate modelele de autoturisme Mercedes începând cu vara anului 1924.


1.931 - Odată cu modelul 170 (W 15), primul automobil de pasageri produs în serie, cu suspensie independentă pe toate cele patru roţi ("ax oscilant") şi sistem hidraulic de frânare, se pune o nouă piatră de hotar în domeniul siguranţei în conducere


1.933 - Premiera suspensiei independente faţă cu braţ dublu la modelul Mercedes-Benz 380 (W 22), o construcţie revoluţionară, care realizează funcţiile de orientare a roţilor, suspensie şi amortizare separat una de alta, devine conceptul standard de suspensie faţă - şi nu doar la Mercedes-Benz, ci şi la numeroşi producători din întreaga lume.


1.939 - Primul prototip al unui autoturism cu ansamblu podea foarte rigid, protecţie integrală la impact lateral şi o coloană de direcţie în trei părţi.


1.947 - "Terra Cruiser", prototipul dezvoltat de inginerul Béla Barényi din cadrul companiei Mercedes-Benz este prima maşină cu o coloană de direcţie de siguranţă.


1.949 - Pivotul conic de blocare de siguranţă împiedică deschiderea bruscă a uşilor în cazul unei coliziuni.


1.951 - Mercedes-Benz înregistrează un brevet pentru prima caroserie de siguranţă din lume cu compartiment rigid pentru pasageri şi zone predefinite de deformare, care intră în producţia de serie în anul 1959.


1.954 - Puntea oscilantă cu o singură îmbinare intră în producţia de serie odată cu modelul Mercedes-Benz 220 (W 180). Aceeaşi construcţie axială este folosită şi la noile maşini de curse de Formula 1 W 196.


1.958 - Automobilele Mercedes-Benz oferă opţional centuri subabdominale pentru scaunele din faţă.


1.959 - Intră în producţie zona de deformare: modelele Mercedes-Benz 220, S 220 şi 220 SE (seria111) sunt primele autovehicule de serie care aveau caroserie de siguranţă şi interior "anti-rănire".


1.959 - Mercedes-Benz începe efectuarea sistematică de teste de impact la fabrica din Sindelfingen, care devin parte intrinsecă a procesului de dezvoltare de autovehicule şi care se desfăşoară în aer liber până în anul 1973. Cercetările legate de accidente sunt în măsură să optimizeze componente individuale precum sistemele de direcţie şi reţinere, cu mult mai rapid şi mai eficient din punct de vedere al costurilor prin utilizarea testelor sanie în locul celor complicate de impact. Sania este frânată cu ajutorul unor cutii mari de metal pentru murături luate de la cantina fabricii, care acţionează ca zonă de deformare. Colegii lui Rolf Maier, cel care a conceput această metodă eficientă şi economică, l-au poreclit "castravete murat Maier".


1.961 - În locul centurilor subabdominale anterioare, se oferă ca supliment opţional centuri diagonale de umăr. Toate automobilele Mercedes-Benz sunt echipate ca dotare standard cu puncte de ancorare pentru centurile de siguranţă. Mercedes-Benz echipează ca standard modelul 300 SL Roadster (W 198) cu frâne pe disc pe toate roţile.


1.963 - Modelul Mercedes-Benz 230 SL (W 113) devine primul automobil sport cu o caroserie de siguranţă. De asemenea, Mercedes-Benz introduce sistemul de frânare hidraulic cu dublu-circuit pentru toate modelele de autoturisme.


1.967 - Sistemul de direcţie de siguranţă cu o coloană de direcţie şi volan telescopic cu absorbant de impact apare ca standard la toate modelele Mercedes-Benz. Se dă startul acţiunilor pentru dezvoltare airbag-ului.


1.969 - Se inaugurează Unitatea Mercedes-Benz de Cercetare pentru Accidente, care analizează cele întâmplate în accidentele rutiere din viaţa reală şi se dă startul dezvoltării dispozitivului de tensionare a centurii.


1.970 - Mercedes-Benz prezintă prima generaţie a sistemului de frânare anti-blocare (ABS), în versiune experimentală.


1.971 - Se prezintă noul 350 SL Roadster - model de serie 107 cu numeroase inovaţii de siguranţă la bord: catarama centurilor opţionale cu rolă de inerţie în trei puncte montate pentru prima dată pe cadrul scaunului, rezervorul de combustibil este plasat într-o poziţie protejată de coliziune în faţa punţii spate, iar volanul de siguranţă cu patru spiţe cu partea centrală mărită oferă cea mai bună protecţie posibilă pentru şofer. Geamurile laterale şi luminile din spate cu construcţie specială de respingere a murdăriei optimizează vizibilitatea, iar noile mânere arcuite fără buton sunt uşor de deschis, chiar şi după un accident, fără ca uşile să se deschidă brusc singure.


Cu ocazia Conferinţei ESV (Enhanced Safety Vehicle) de la Sindelfingen, Mercedes-Benz prezintă autovehicule experimentale echipate cu centuri cu rolă de inerţie în trei puncte, dispozitiv de tensionare a centurilor, limitatoare ale centurilor de siguranţă precum si airbag-uri atât pentru şofer cât şi pentru pasagerul din faţă. De asemenea, Mercedes-Benz brevetează airbag-ul
1973 - Toate autoturismele Mercedes-Benz beneficiază ca dotare standard de centuri cu rolă de inerţie în trei puncte şi tetiere faţă.


1.974 - La Sindelfingen au loc primele teste offset de coliziune.


1.976 - În premieră mondială la modelul de serie 123 intră în producţie sistemul de direcţie de siguranţă.


1.978 - Clasa S Seria 116 devine primul automobil din lume care oferă cea de a doua generaţie de sistem anti-blocare la frânare (ABS). Până în anul 1980, acesta este disponibil pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.


1.979 - Clasa S Seria 126 este primul automobil din lume cu structură caracteristică cu braţ special conceput pentru un impact offset frontal. Se poate regla înălţimea centurilor din faţă ale noii berline. Întreaga gamă de automobile Mercedes-Benz este echipată standard cu centuri de siguranţă la toate scaunele.


1.981 - Pentru prima dată, la modelele berlină şi Coupé de clasă S (seria126) devin disponibile airbag-ul şoferului si dispozitivul de tensionare a centurii pasagerului din faţă.


1.984 - Mercedes-Benz îşi echipează toate modelele de autoturisme în dotarea standard cu centuri de siguranţă faţă pretensionate.


Mercedes-Benz introduce ca standard sistemul de frânare anti-blocare ABS la Clasa S (seria126) şi modelele SL (seria107). Începând cu anul 1988, acestea fac parte şi din specificaţiile standard ale modelului 124 de serie mijlocie.


1.985 - Mercedes-Benz introduce trei sisteme de comandă controlată electronic: 4MATIC cu tracţiune integrală (seria124), blocajul automat ASD al diferenţialului (seriile 201, 124), precum şi controlul ASR al patinării la accelerare (seria 126).


1.987 - La Salonul Auto IAA, Mercedes-Benz prezintă primul airbag pentru pasagerul din faţă, disponibil opţional pentru Clasa S (seria126) şi, începând din anul 1988, şi pentru modelul de serie mijlocie 124.


1.991 - La autovehiculul de cercetare C 112, Mercedes-Benz prezintă pentru prima dată un sistem de suspensie controlat activ.


1.992 - Începând cu luna octombrie, airbag-ul şoferului şi sistemul de frânare anti-blocare (ABS), devin dotare standard pentru toate autoturismele Mercedes-Benz.


1.993 - Mercedes-Benz oferă pentru prima dată scaune integrate pentru copii la bancheta din spate.


1.994 - Premiera Sistemului Electronic de Tracţiune (ETS) la modelele de Clasă S cu şase cilindri (seria 140) şi Clasă SL (R 129). Mercedes-Benz prezintă în premieră Programul Electronic ESP® de Stabilitate, care intră în producţia de serie în anul următor la modelele V12.

1.995 - Premiera mondială a farului cu xenon cu control dinamic al distanţei la Clasa E (W 210) şi Clasa SL (R 129).
Noul model de Clasă E (W 210) apare pentru prima dată cu centuri cu limitatoare integrale de forţă la scaunele din faţă. Opţional, se pot comanda suplimentar şi airbag-uri laterale la uşile din faţă.

1.996 - O altă premieră o constituie lansarea Sistemului de frânare asistată Brake Assist (BAS), mai întâi la modelele de Clasă S (seria 140), Clasă CL (C 140) şi SL (R 129), urmate în 1997 de restul modelelor Mercedes-Benz de serie.

1.997 - Noul SLK Roadster (R 170) apare cu funcţia de recunoaştere automată a scaunului pentru copii. Datorită conceptului de podea sandwich, modelul compact de Clasă A (W 168) realizează standarde Mercedes-Benz tipice pentru siguranţa pasagerilor. Airbag-uri laterale, dispozitivele de tensionare şi limitatoarele de forţă ale centurilor apar toate incluse ca dotări standard. Asocierea sistemului 4MATIC controlat electronic cu tracţiune integrală şi ESP® la modelele de Clasă E seria 210 marchează alt reper în domeniul de siguranţei la volan. Noul model de Clasă M (W 163) este lansat cu sistemul 4ETS de tracţiune controlată electronic.


1.998 - Mercedes-Benz dotează modelul de Clasă A (W 168) cu Programul de Stabilitate Electronic (ESP®), control ASR al patinării la accelerare şi sistemul de frânare asistată Brake Assist ca echipare standard.
Sistemul AIRMATIC de suspensie pneumatică intră în producţie în combinaţie cu Sistemul Adaptiv de Amortizare (Adaptive Damping System - ADS II), la noul model de Clasă S (seria 220).


1.999 - Suspensia Active Body Control (ABC) sărbătoreşte premiera mondială la modelul de Clasă CL (C 215). Toate automobilele Mercedes-Benz (cu excepţia SLK) sunt echipate cu ESP® ca dotare standard. Modelul SLK (R 170) urmează şi el la începutul anului 2000.


2.000 - Mercedes-Benz îşi echipează ca dotare standard noul model de Clasă C (seria 203) cu airbag-uri adaptabile pe partea şoferului şi pasagerului din faţă precum şi windowairbag-uri şi airbaguri laterale.
Modelul de Clasă SL (R 230) îşi face debutul mondial cu un nou tip de airbag pentru cap/torace.


2.002 - Se lansează sistemul pneumatic de suspensie AIRMATIC DC (Dual Control) odată cu noul model de Clasă E seria 211. Totodată, pentru modelele de Clasă C (seria 203) şi cele de Clasă S (seria 220) apare în premieră mondială tracţiunea integrală permanentă 4MATIC. Noul sistem revoluţionar de siguranţă PRE-SAFE® este prezentat în premieră la modelul de Clasă S seria 220. Pentru prima dată, ocupanţii autovehiculului pot fi pregătiţi ca măsură de precauţie pentru o posibilă coliziune. PRE-SAFE® marchează debutul la Mercedes-Benz a unei noi ere în dezvoltarea nivelului de siguranţă a pasagerilor.


2.003 - Mercedes-Benz introduce funcţia de iluminare activă la modelul de Clasă E (seria 211), care îmbunătăţeşte cu pînă la 90 % iluminarea drumului la curbe, pentru faza de întâlnire.


2.005 - Mercedes-Benz prezintă o serie de noi sisteme de siguranţă activă la noul model de Clasă S (seria 221), printre care noul sistem de frânare asistată BAS PLUS Assist, care depistează autovehiculele din faţă cu ajutorul radarului. În plus, Mercedes-Benz oferă modelul de Clasă S cu sistem de Vizibilitate Asistată pe timp de Noapte (Night View Assist), care oferă o imagine în infraroşu a zonei din faţa autovehiculului, pe ecranul panoului de instrumente. Între timp, luminile adaptabile de frână pentru avertizarea maşinilor din spate cu privire la frânarea de urgenţă, prin flash-uri rapide.
Tetierele NECK-PRO reprezintă o altă contribuţie importantă a Mercedes-Benz la siguranţa pasagerilor. Tetierele active la impact sunt incluse ca dotare standard în modelele de Clasă C (seria 203), CLK (seria 209), CLS (C 219), precum şi de Clasă E (seria 211).


2.006 - Modelul de Clasă seria 211 este prima maşină din lume oferită cu Sistem Inteligent de Luminare (Intelligent Light System), care include cinci funcţii diferite de iluminare proiectate special pentru situaţii tipice de drum şi condiţii meteorologice. Mercedes-Benz lansează sistemul PRE-SAFE® Brake cu frânare parţială autonomă la modelul de Clasă S (seria 221) şi noul model de Clasă CL (C 216). Acest sistem, singurul de acest fel din lume, frânează automat autovehiculul înaintea unei coliziuni iminente. Pentru monitorizarea situaţiei din faţa maşinii se utilizează tehnologie radar de ultimă generaţie.

2.009 - Mercedes-Benz îşi extinde în continuare poziţia de lider în domeniul siguranţei cu noul model al Clasei E (seria 212). Pentru prevenirea accidentelor de circulaţie sau reducerea gravităţii impactului, şoferul dispune de o serie de sisteme noi şi de sisteme îmbunătăţite de asistenţă, printre care ATTENTION ASSIST, care analizează peste 70 de parametri diferiţi pe toată durata călătoriei pentru depistarea gradului de oboseală a şoferului. În plus, se pot adăuga ca opţiuni suplimentare sistemul DISTRONIC PLUS de control al proximităţii şi PRE-SAFE® Brake cu frânare autonomă de urgenţă.

Cu modelul de cercetare ESF 2009, bazat pe modelul de Clasă S, Mercedes-Benz prezintă inovaţii de ultimă oră derivate din descoperirile sale cele mai recente în domeniul siguranţei şi ilustrează în mod clar potenţialul în acest sens. Printre punctele de atracţie de la bordul modelului ESF 2009 se regăsesc Structura PRE-SAFE® - profile metalice care se umflă aproape instantaneu pentru a conferi mai multă stabilitate componentelor structurale - precum şi "punga de frânare", denumirea sub care este cunoscută. Acest airbag adăpostit în podeaua autovehiculului este declanşat cu puţin timp înainte de coliziune (în momentul în care aceasta este considerată inevitabilă) şi acţionează ca frână suplimentară prin creşterea ariei de frecare dintre autovehicul şi suprafaţa drumului.


Sistemul PRE-SAFE® Pulse are capacitatea de a reduce cu aproximativ o treime tensiunea exercitată asupra torsoului pasagerilor, prin deplasarea acestora cu până la 50 de milimetri spre centrul autovehiculului în caz de coliziune iminentă. Sistemul de Comunicare Interactivă la nivelul autovehiculului (Interactive Vehicle Communication) permite modelului ESF 2009 un schimb de atenţionări cu alte autovehicule referitor la vreme nefavorabilă sau obstacole aflate în drum, iar funcţia Spotlight poate identifica puncte de potenţial pericol aflate în faţă.


2.010 - Premieră mondială pentru două noi sisteme active de asistenţă a şoferului la modelele de Clasă CL (C 216) şi S (seria 221). Sistemul Active Blind Spot Assist bazat pe radar avertizează şoferul la schimbarea benzii de rulare cu privire la existenţa vreunui alt autovehicul în unghiul mort al oglinzii retrovizoare din exterior. Dacă şoferul ignoră avertismentele, sistemul ESP® încearcă să evite o coliziune prin intermediul intervenţiei corective a sistemului de frânare.


Sistemul de asistenţă activă pentru menţinerea pe banda de rulare (Active Lane Keeping Assist) foloseşte o cameră ataşată pe parbriz care detectează marcajele benzii de circulaţie, permiţând sistemului să avertizeze conducătorul auto când autovehiculul se apropie involuntar de una din marginile proprii benzi de rulare. În cazul în care conducătorul auto nu reacţionează, sistemul acţionează frânele la una sau mai multe roţi, astfel încât să preîntâmpine părăsirea benzii de rulare.

Siguranţa şoferului: Un şofer relaxat este şi un şofer aflat în siguranţă


La Mercedes-Benz, confortul maxim înseamnă mai mult decât comoditate, interior primitor şi funcţii de înaltă clasă. Bineînţeles, toate soluţiile pentru sporirea confortului au ca scop îmbunătăţirea performanţelor şoferului. O multitudine de măsuri îmbinate cu grijă sunt menite să elimine stresul şoferilor la volanul unui Mercedes-Benz. Acest lucru le permite să îşi concentreze întreaga atenţie asupra situaţiilor din trafic.
Proprietăţile de manevrare, ergonomia, controlul climatic, confortul acustic, operarea facilă şi mulţi alţi factori afectează starea şoferului la volan şi totodată abilităţile de concentrare ale acestuia. Ca regulă generală, numai un şofer relaxat este un şi şofer aflat în siguranţă. Mercedes-Benz a investigat acest subiect com-plex, denumit "driver-fitness safety" şi a folosit rezultatele pentru a îmbunătăţi automobilele de serie. În consecinţă, a fost demonstrat faptul că şoferii automobilelor Mercedes-Benz sunt atenţi şi în formă mai mult timp.


Exemplele principale ale progreselor realizate în acest domeniu sunt conceptele de control şi afişaj intuitive şi bine structurate şi sistemele inteligente de asistare, care transformă automobilul într-un partener al persoanei aflate la volan. De asemenea, conceptele interiorului inteligent şi compartimentului pentru bagaje împreună cu soluţiile inovatoare de infotainment joacă un rol important în filosofia Mercedes-Benz. Factorul final este un spectru amplu de opţiuni de personalizare, permiţând fiecărui client să redefinească nivelele de funcţionalitate şi confort ale automobilelor pentru a răspunde astfel cerinţelor personale.
Motoare silenţioase şi transmisii adaptate armonios, controlul climatic eficient, nivelul redus de zgomot, interiorul stilat prevăzut cu materiale de top şi culori atent selectate - toate acestea fac un Mercedes-Benz să fie un refugiu plăcut, un fel de adăpost mobil care emană o senzaţie de securitate şi exprimă individualitate.

Citeşte mai departe în pagina următoare »

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.