14 Aprilie în istoria automobilistică

14 Aprilie poate fi considerată ziua de naştere a diviziei automobilistice Volvo, în această zi ieşind pe porţile fabrici primul model, celebrul Jakob.

14 Aprilie în istoria automobilistică 14 Aprilie în istoria automobilistică

14 Aprilie 1927 - Volvo OV4, cunoscut sub denumirea populară Jakob, primul automobil produs de constructorul suedez iese de pe liniile de asamblare ale uzinei din Hisingen în Gothenburg. Acest prim automobil era inspirat de industria americană şi nu de cea europeană având un şasiu puternic şi suspensii pe foi. Era propulsat de un motor în patru cilindri, dezvoltând 28 CP la 2.000 rpm. Viteza maximă pe care o putea atinge era de 90 km/h şi avea o viteză "de croazieră" de 60 km/h, aşa cum recomanda constructorul.

Era disponibil în două versiuni de caroserie , cea decapotabilă care costa 4.800 de coroane suedeze şi cea acoperită cu un preţ de 5.800 de coroane. În primul an livrările au mers însă foarte încet, doar 297 de exemplare fiind oferit, şi nu pentru că lipsea cererea, ci pentru că meticuloşii suedezi treceau maşina prin foarte multe controale şi teste până a o oferi clienţilor. Încă de pe atunci modelele mărcii şi-au căpătat un renume pentru calitatea impecabilă a asamblării.

Fondatorii Volvo au fost Assar Gabrielsson şi Gustaf Larson, primul fiind licenţiat în economie, iar al doilea era de profesie inginer. Cei doi s-au întâlnit însă în cadrul companiei SKF, specializată în producerea rulmenţilor. Larson mai lucrase în Anglia la Morris acolo unde contribuise în cadrul departamentului de proiectare a motoarelor. Animaţi de ambiţia lui Gustaf cei doi au hotărât să treacă în industria momentului, cea automobilistică şi în 1926 schiţele erau pregătite, urmând doar ca Gabrielsson să facă rost de finanţare. SKF a fost interesată de proiect şi astfel a luat naştere compania Volvo AB (numele fiind oarecum inspirat de rulmenţi, însemnând în latină "mă rotesc", într-o traducere grosolană.

Volvo a profitat foarte mult de al Doilea Război Mondial, din cauza neutralităţii Suediei, uzinele sale au mers la foc continuu fără a întâmpina distrugeri, asigurând necesarul de automobile atât în Scandinavia cât şi în Europa continentală. Ulterior producţia s-a extins şi în industria vehiculelor de mare tonaj şi cea aeronautică.

Volvo Personvagnar AB, adică divizia de maşini, a fost cumpărată de Ford Motor Company înn 1998 pentru 6,45 miliarde de dolari, iar pe 28 Martie 2010, americanii au anunţat că Volvo a fost cedat chinezilor de la Geely pentru 1,8 miliarde de dolari, Afacerea se va încheia în trimestrul al treilea al acestui an.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.