14 Martie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 14 mart. 2010 Știri auto
14 Martie în istoria automobilistică

14 Martie 1914
Pe această dată într-un orăşel mic din Carolina de
Nord, Randleman, vede lumina zilei unul dintre cei mai importanţi
pionieri ai curselor pe circuit din Statele Unite ale Americii, Lee
Arnold Petty. Lee este şi
tatăl lui Richard Petty, pilotul cu cele mai multe victorii din
istora NASCAR. Cei doi sunt şi cea mai titrată echipă tată-fiu care
a concurat în această competiţie americană.

În 1959 Lee
Petty a câştigat prima cursă Daytona 500, pe nou înfinţatul circuit
Daytona International Speedway. Perechea formată din Lee şi Richard
a câştigat în total 254 de curse, inclusiv de 8 ori la Daytona.
Între cei doi a fost o rvialitate chiar mare şi Lee i-a furat
fiului său bucuria primei victorii printr-o contestaţie care l-a
scos pe părinte învingător.


14
Martie 1922
– John
Mack, fondatorul cele mai mare constructor de camioane de mare
tonaj, Mack Trucks, moare într-un accident de maşină. Acesta
împreună cu fratele său Augustus a înfiinţat în 1900 compania Mack
Brothers în 1900. În 1905 au început producţia de camioane la
Allentown, Pennsylvania. În
1911 cei doi au vândut
compania unor investitori, acesta continuând să prospere. Moarte
lui John Mach într-un accident stupid cu un troleu a făcut ca
denumirea companiei să fie schimbată în Mack Trucks. În prezent
această companie este deţinută e Volvo Trucks.


14
Martie 1962
– General
Motors ajunge la 75 de milioane de automobile produse, un record
absolut pentru industrie în acea perioadă. Pentru a avea imaginea
completă a ce însemna GM în acea vreme, aflaţi că în 1962 una din
două maşini noi era produsă de General Motors.


14
Martie 2008
– Primele
de semne de grevă la Dacia s-au arătat în acea zi la Uzina de la
Mioveni, angajaţii sistând munca două ore, ca o formă de
avertisment . Nemulţumirile salariale ale angajaţilor au degenerat
şi 10 zile mai târziu muncitorii au intrat în grevă de avertisment
nelimitat. Cea mai importantă solicitare viza o creştere salarială
în sumă fixa de 550 de lei, care să fie acordată în două tranşe, şi
majorarea primelor de Paşte şi de Crăciun.


Criza de personal a durat aproape 3 săptămâni.

Muncitorii calificaţi au obţinut astfel o creştere
generală de 300 lei brut de la 1 ianuarie 2008 şi de 60 lei brut de
la 1 septembrie 2008.
Greva a costat Dacia 13 milioane de euro şi a fost cea mai
importantă formă de protest a angajaţilor de la introducerea
modelului Dacia Logan.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide