15 Aprilie în istoria automobilistică

Uitaţi de Titanic, producţia cinematografică, iată o poveste reală care are în prim plan un pilot şi care s-a întâmplat pe 15 Aprilie.

15 Aprilie în istoria automobilistică 15 Aprilie în istoria automobilistică

15 Aprilie 1912 - Poate ştiţi că în această zi s-a scufundat Titanicul şi dacă vă întrebaţi care este legătura dintre cel mai celebru naufragiu şi fenomenul auto, atunci citiţi materialul care trebuie. La bordul luxosului vas se afla şi una dintre personalităţile motorsportului din acea perioadă, Washington Augustus Roebling II, designer şi pilot, dispărut la doar 31 de ani. Americanul s-a remarcat prin construirea unui model de curse Roebling-Planche, model cu care a ocupat locul doi la celebra Vanderbilt Cup, primul mare trofeu din sportul cu motor american, în 1911. La acest trofeu printre participanţi s-au aflat nume mari ale istoriei auto precum George Heath sau Robert DePalma, Tazio Nuvolari, dar şi Louis Chevrolet sau Vincenzo Lancia, personalităţi care au influenţat mai târziu industria auto.

În anul următor, Washington Augustus Roebling a plecat împreună cu şoferul său şi încă un prieten, la bordul unui automobil Fiat pentru a conduce pe cele mai spectaculoase drumuri din Europa. La drumul de întoarcere spre America, Washington şi-a rezervat o cabină pe luxosul Titanic. Americanul s-a îmbarcat pe data de 12 Aprilie în Southampton. Două zile mai târziu, la ora 11.40 p.m., Titanicul s-a înfipt într-un gheţar în Atlanticul de Nord la aproape 400 de mile de Newfoundland.

Conform lui Edith Graham, una dintre puţinele care au supravieţuit dezastrului de pe Titanic, în momentul în care nava a început să ia apă la bord, Roebling a intrat în cabina în care se afla împreună cu fiica ei, şi le-a alertat asupra pericolului iminent. Apoi Washington le-a ajutat pe cele două să urce în barca de salvare şi, potivit supravieţuitoarei, salvatorul nu s-a arătat nici un moment preocupat de propria sa viaţă. Ba chiar a plecat să mai dea o mână de ajutor pe ambarcaţiune care se ducea la fund puţin câte puţin, aruncându-le din mers un "ne vedem în America", dar nu s-a mai întors, vaporul scufundându-se după miezul nopţii. Acest episod ilustrează spiritul cavaleresc pe care îl aveau piloţii în acea perioadă, fiind adevărate exemple de curaj şi altruism.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.