15 Aprilie în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache 15 apr. 2010 Știri auto

Louis Chevrolet - Vanderbilt Cup15
Aprilie 1912
Poate ştiţi că în această zi s-a scufundat Titanicul şi dacă
vă întrebaţi care este legătura dintre cel mai celebru naufragiu şi
fenomenul auto, atunci citiţi materialul care trebuie. La bordul
luxosului vas se afla şi una dintre personalităţile motorsportului
din acea perioadă, Washington Augustus Roebling II, designer şi
pilot, dispărut la doar 31 de ani.
Americanul s-a remarcat prin construirea unui model de curse Roebling-Planche, model
cu care a ocupat locul doi la celebra Vanderbilt Cup, primul mare
trofeu din sportul cu motor american, în 1911. La acest trofeu printre participanţi
s-au aflat nume mari ale
istoriei auto precum George Heath sau Robert DePalma, Tazio
Nuvolari, dar şi Louis Chevrolet sau Vincenzo Lancia, personalităţi
care au influenţat mai târziu industria auto.

În anul următor,
Washington Augustus Roebling a plecat împreună cu şoferul său şi
încă un prieten, la bordul unui automobil Fiat pentru a conduce pe
cele mai spectaculoase drumuri din Europa. La drumul de întoarcere
spre America, Washington şi-a rezervat o cabină pe luxosul Titanic.
Americanul s-a îmbarcat pe
data de 12 Aprilie în Southampton. Două zile mai târziu, la ora
11.40 p.m., Titanicul s-a
înfipt într-un gheţar în Atlanticul de Nord la aproape 400 de mile
de Newfoundland.

Naufragiu TitanicConform
lui Edith Graham, una dintre puţinele care au supravieţuit
dezastrului de pe Titanic, în momentul în care nava a început să ia
apă la bord, Roebling a intrat în cabina în care se afla împreună
cu fiica ei, şi le-a alertat asupra pericolului iminent. Apoi
Washington le-a ajutat pe cele două să urce în barca de salvare şi,
potivit supravieţuitoarei, salvatorul nu s-a arătat nici un moment
preocupat de propria sa viaţă. Ba chiar a plecat să mai dea o mână
de ajutor pe ambarcaţiune care se ducea la fund puţin câte puţin,
aruncându-le din mers un
„ne vedem în America”, dar nu s-a mai întors, vaporul scufundându-se
după miezul nopţii. Acest
episod ilustrează spiritul cavaleresc pe care îl aveau piloţii în
acea perioadă, fiind adevărate exemple de curaj şi altruism.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide