15 Iulie în istoria automobilistică

Pe data de 15 Iulie 1895 Rudolf Diesel a considerat că motorul său este desăvârşit şi a aplicat pentru a îşi patenta invenţia care îi poartă numele.

15 Iulie în istoria automobilistică 15 Iulie în istoria automobilistică

15 Iulie 1895 - În această zi Rudolf Diesel a aplicat la Oficiul de Patente American pentru a îşi autentifica motorul cu combustie internă care îi poarte numele. Cererea sa a primit certificatul de originalitate în luna August 1898, francezul cu gene germane devenind astfel inventatorul acestui tip de motor tot mai popular în ultimele decenii (ca principiu de funcţionare, nu ca aplicaţie în sine).

Motorul pe care Diesel l-a inventat, destul de primitiv ca funcţionare, format dintr-un piston lung de 3 metri şi o cameră de ardere. Acesta a fost primul motor care nu avea nevoie de scânteie pentru a se aprinde, arderea fiind declanşată prin compresie. Faţă de motoarele pe aburi, care aveau o eficienţă de 10% (adică doar 10% din căldura degajată rezulta în mişcare) motorul Diesel avea o eficienţă de 75%, fiind un pas uriaş.

Nu vă gândiţi însă că acest motor putea fi montat pe automobile, fiind mult prea mare şi primele sale aplicaţii au fost ca pompe pentru apă, generatoare de energie electrică, în mine, în uzine şi prima data pe navele transoceanice. Ulterior motoarele Diesel, mult îmbunătăţite însă, au propulsat camioane şi apoi automobile personale.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.