19 iulie în istoria automobilistică

Pe 19 iulie un american a aplicat pentru patentul farurilor escamotabile, un exerciţiu de design care a generat o întreagă modă în istoria auto.

19 iulie în istoria automobilistică 19 iulie în istoria automobilistică

19 Iulie 1934 - În această zi Harold T. Ames a aplicat la oficiul de patente american pentru autentificarea farurilor escamotabile. Acest element de design era inspirat chiar din funcţionalitatea ochiului, blocul optic ieşind din caroserie după aceeaşi mişcare ca şi cea pleoapei. Invenţia americanului a fost expusă pe cel mai interesant proiect al său, modelul Cord 810, unul dintre prototipurile care au influenţat designul automobilelor americane ce au urmat.

Farurile escamotabile nu au fost însă un succes şi deşi şi Buick Y-Job, considerat primul concept auto din istorie, a venit în 1938 cu aceeaşi soluţie, de abia în anii '60 popularitatea lor a crescut substanţial, în special în Statele Unite, acolo unde nu se permiteau blocurile optice aerodinamice. Printre modele cele mai celebre cu faruri escamotabile numim: BMW M1, BMW Seria 8, Chevrolet Corvette, Ferrari 456, Ferrari Testarossa, Honda NSX, Lamborghini Diablo, Lotus Esprit, Mazda RX-7, Mitsubishi Eclipse, Nissan 300 ZX, Opel GT, Porsche 944, Toyota Celica, Volvo 480. Ultimul modele automobile cu faruri escamotabile produse au fost Lotus Esprit şi Corvette C5, ambele ieşind din producţie în 2005. Astăzi această soluţie nu mai este una populară.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.