22 Iunie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 22 iun. 2010 Știri auto

22 Iunie 2009 – Dacia anunţă în această zi printr-un comunicat
oficial că a introdus în România motorul cu cea mai mică cilindree
de la preluarea de către Renault. Această unitate cu o cilindree de
1.149 cmc şi patru valve pe cilindru dezvoltă 75 CP şi un cuplu de
108 Nm şi provine, bineînţeles, din portofoliul francezilor, fiind
iniţial oferit pe modelele Renault de clasă mică europene şi cele
din America Latină.

Acest motor este cel mai puţin poluant din
oferta de propulsoare pe benzină de la Dacia având emisii de 139
g/km, dar are norma de poluare Euro 4. Ca performanţe se apropia de
cel ale versiuni 1.4 8v 75 CP, dar ca şi consum era mai economic cu
1 litru la 100 km/h parcurşi în regim mixt, având o medie de 5,9
litri la 100 km . Ceea ce este foarte bine ţinând cont că această
versiune de motorizare era în momentul lansării cu doar 150 euro
mai scumpă decât 1.4.

1.2 16v


Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide