22 Iunie în istoria automobilistică

22 Iunie este ziua în care Dacia a lansat în România cel mai mic model din era sa modernă, propulsorul 1.2 16v.

22 Iunie în istoria automobilistică 22 Iunie în istoria automobilistică

22 Iunie 2009 - Dacia anunţă în această zi printr-un comunicat oficial că a introdus în România motorul cu cea mai mică cilindree de la preluarea de către Renault. Această unitate cu o cilindree de 1.149 cmc şi patru valve pe cilindru dezvoltă 75 CP şi un cuplu de 108 Nm şi provine, bineînţeles, din portofoliul francezilor, fiind iniţial oferit pe modelele Renault de clasă mică europene şi cele din America Latină.

Acest motor este cel mai puţin poluant din oferta de propulsoare pe benzină de la Dacia având emisii de 139 g/km, dar are norma de poluare Euro 4. Ca performanţe se apropia de cel ale versiuni 1.4 8v 75 CP, dar ca şi consum era mai economic cu 1 litru la 100 km/h parcurşi în regim mixt, având o medie de 5,9 litri la 100 km . Ceea ce este foarte bine ţinând cont că această versiune de motorizare era în momentul lansării cu doar 150 euro mai scumpă decât 1.4.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.