28 Aprilie în istoria automobilistică

În această zi una dintre personalităţile marcante ale industriei automobilistice, Ferruccio Lamborghini se naşte.

28 Aprilie în istoria automobilistică 28 Aprilie în istoria automobilistică

28 Aprilie 1916 - În această zi la Renazzo di Cento se naşte Ferruccio Lamborghini, omul care a lansat una dintre cele mai fascinante mărci auto din lume, Lamborghini. Încă de tânăr Ferruccio a manifestat un vădit interes pentru maşini şi viteză, participând în mai multe raliuri cu Fiat-ul său Topolino, modificat chiar de el. Cariera sa în motorsport a luat sfârşit atunci când şi-a făcut praf micul bolid.

După Al Doilea Război Mondial spiritul său de antreprenor a ieşit la suprafaţă înfiinţându-şi propria companie care producea tractoare. Ulterior şi-a extins activitatea în domeniul sistemelor de climatizare şi încălzire. Averea sa a crescut exponenţial şi implicit şi colecţia sa de maşini de colecţie.

În industria constructoare de maşini a ajuns după o dispută cu Enzo Ferrari. Ferruccio a mers în vizită la fondatorul Ferrari pentru a îi propune o soluţie tehnică, dar Enzo foarte îngâmfat a spus că nu are nevoie de sfaturi de la un constructor de tractoare. Dintr-un orgoliu pur italian, Lamborghini a hotărât să îi dea o replică pe măsură, făcând maşini sport mai bune. Astfel în 1963 a luat naştere Automobili Lamborghini înfiinţată la Sant'Agata Bolognese şi în acelaşi an a luat naştere Lamborghini 350 GTV, primul model.

Taurul, binecunoscutul logo al companiei, a fost ales după semnul zodiacal al lui Ferruccio şi toate modelele create au purtat nume de tauri sau legate de această disciplină. Modelul care a adus consacrarea pentru Lamborghini a fost Miura, botezat după celebrul crescător de tauri Don Eduardo Miura.

Ferruccio Lamborghini şi-a luat treptat mâna de pe afacere la începutul anilor '70 şi s-a retras la podgoria sa ducând un trai boem. Italianul a murit pe data de 20 Februarie 1993, la vârsta de 76 de ani.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.