28 Mai în istoria automobilistică

28 Mai este data oficială de naştere a Volkswagen, în acest an împlinindu-se 73 de ani de existenţă. Iată cum a început totul.

28 Mai în istoria automobilistică 28 Mai în istoria automobilistică

28 Mai 1937 - În această zi a fost înfiinţată marca Volkswagen, sau ca să respectăm adevărul istoric şi denumirea originală, Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH. La un an distanţă însă marca a fost redenumită Volkswagen GmbH pentru a simplifica lucrurile. Povestea VW se leagă însă de începutul anilor '30 atunci când s-au înregistrat schimbări mari în societatea germană.

În acea perioadă industria automobilistică germană excela în automobile de lux, la care însă germanii din clasa muncitoare nu prea puteau spera, motocicletele fiind modul de transport tradiţional. Influenţat de realitatea socială, în 1933 Adolf Hitler proclamă nevoia unui automobil pentru popor, cu funcţionalitatea unui vehicul pe patru roţi, dar preţul unuia pe două. În ciuda intervenţiilor pentru a finanţa un proiect al unui constructor existent pe piaţă, Hitler s-a pronunţat pentru dezvoltarea de la zero a unei fabrici deţinute de stat.

În 1934 ca şi creator al primului automobil pentru popor a fost ales cunoscutul inginer la acea vreme Dr. Ferdinand Porsche, dezvoltând precursorul legendarului VW Beetle. Prototipurile finale ale maşinii pentru mase au început să prindă formă în 1936, fiind produse la acea vreme în Stuttgart, iar în 1937 Deutsche Arbeitsfront ( Frontul German al Muncii) a anunţat înfiinţarea Volkswagen. Pe data 26 Mai 1938 în oraşul KdF-Stadt, Wolfsburg-ul de astăzi, a început construcţia primei uzine Volkswagen.

Producţia nu a apucat să înflorească la adevărata capacitate, pentru că Al Doilea Război Mondial a izbucnit şi la comanda lui Hitler toate uzinele trebuiau să producă vehicule pentru front. Uzina a fost însă capturată de americani în 1945 şi a fost predată apoi britanicilor, ulterior fiind contactaţi mai mulţi industriaşi britanici, americani şi francezi pentru a o prelua, dar toţi au refuzat-o. Ba chiar Henry Ford II, nepotul fondatorului Ford, declara la acea vreme că în acea uzină se produc maşini prea zgomotoase şi prea urâte pentru a fi interesat.

Asta a fost şi salvarea Volkswagen, nefiind doritori pentru această fabrică, facilităţile au rămase neatinse, spre deosebire de alte uzine care au fost dezmembrate şi trimise peste hotare. Istoria a demonstrat însă că se poate întoarce şi, începând cu 1948, sub comanda lui Heinrich Nordhoff, un fost manager al Opel, Volkswagen s-a extins fulminant de la an la an. Astăzi este una dintre cele mai influente şi recunoscute mărci de automobile din lume.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.