29 Mai în istoria automobilistică

Motorul în doi timpi, pe care mulţi dintre noi îl ştim ca fumegătorul gălăgios de pe Trabant, este patentat în această zi.

29 Mai în istoria automobilistică 29 Mai în istoria automobilistică

29 Mai 1945 - În această zi inventatorul de culoare F.M. Jones obţine patentul pentru motorul (U.S. Bo. 2,376,968) cu combustie internă în doi timpi. Nu a fost primul care a venit cu o astfel de idee, în 1881 Dugald Clerk, un scoţian inventând ciclul în doi timpi, dar creaţia sa este cea mai apropiată de aplicaţiile recente ale acestui motor. Acest motor reuşeşte să facă ciclul termodinamic în doar două mişcări ale pistonului, deoarece admisia şi evacuarea se întâmplă simultan atât la începutul cursei pistonului, cât şi la sfârşitul ei.

Iniţial acest motor nu a fost făcut pentru a propulsa vehicule, ci pentru agregatele mecanice de aer condiţionat şi pentru drujbe. Dar industria auto nu a desconsiderat această aplicaţie şi Saab şi chiar Auto Union, strămoşul Audi, au folosit astfel de motoare pentru maşinile ieftine. Pentru noi cel mai reprezentativ automobil cu motor în doi timpi a fost Trabant-ul. Cu putere mică, dar zgomot mare, era imposibil să ratezi un Trabant după poluarea fonică şi chiar şi cea olfactivă.

Cu excepţia Trabant şi anumitor versiuni de Wartburg, producţia de automobile în doi timpi s-a încheiat la începutul anilor '80, dar pentru Est a continuat până în 1991. În prezent motoarele în doi timpi sunt folosite intens la scutere şi motorete de mici dimensiuni, datorită designului simplist şi a costurilor de rulare şi întreţinere, de asemenea, mici.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.