6 Iunie în istoria automobilistică

Pe 6 Iunie în urmă cu 85 de ani Walter Chrysler a fondat marca Chrysler, care ulterior a devenit grupul american care reuneşte 4 mărci de tradiţie americane.

6 Iunie în istoria automobilistică 6 Iunie în istoria automobilistică

6 Iunie 1925 - În această zi Walter Chrysler a fondat companie Chrysler Corporation prin restructurarea fostei Maxwell Motor Company, fondată în 1904, dar aflată într-o situaţie dificilă încă din anul 1920. De fapt venirea lui Walter Chrysler la această companie se leagă tocmai de dificultăţile pe care Maxwell-Chalmers le înfrunta. Americanul era văzut la acea vreme ca un foarte bun specialist în redresarea constructorilor aflaţi în derivă, după ce reuşise acelaşi lucru cu Willlys.

În 1923 Walter Chrysler a oprit producţia automobilului Chalmers şi în 1924 a lansat primul său model eponim Chrysler. În 1925 Walter a gândit însă că este cazul ca întreaga companie să îi poarte numele şi astfel 6 Iunie este considerată ziua de naştere Chrysler. În 1928 Chrysler a început un proces de segmentare după modelul G.M. Ca marcă low cost, Chrysler a fondat Plymouth, după care a fost introdusă DeSoto ca şi marcă de mijloc şi ulterior compania Dodge Brothers a fost ataşată portofoliului.

Revenind mai aproape de zilele noastre, Chrysler a fost cumpărat de Daimler-Benz în anul 1998, formând grupul DaimlerChrysler AG. În 2007 CEO-ul Dieter Zetsche a anunţat că Daimler va ceda 80,1% din capitalul Chrysler către Cerberu Capital Management pentru 7,4 miliarde dolari. Pe 20 Ianuarie 2009 FIAT S.p.A. a anunţat alianţa globală cu Chrysler LLC. Ulterior Chrysler a trecut prin procesul de faliment, fiind restructurat sub forma Chrysler Group LLC, o nouă entitate. În prezent grupul uneşte următoarele Chrysler, Dodge, Ram (fosta divizie utilitară a lui Dodge), Jeep şi Global Electric Motorcars.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.