6 Mai în istoria automobilistică

Cel mai lung tunel subacvatic din lume este inaugurat în această zi. Eurotunnel a adus astfel Marea Britanie şi Franţa la o distanţă de 35 de minute.

6 Mai în istoria automobilistică 6 Mai în istoria automobilistică

6 Mai 1994 - În această zi în prezenţa Reginei Elisabeta a Marii Britaniei şi a preşedintelui francez Francois Mitterand este inaugurat Tunelul Canalului Mâneci, un traseu feroviar subacvatic între Folkestone şi Calais care transportă în medie pe oră 700 de automobile şi 113 vehicule grele. Într-un an întreg această magnifică structură transportă în jur de 9 milioane de pasageri de o parte şi de alta a Canalului Mânecii.

Preţul unei călătorii cu maşina de o parte şi de alta a tunelului costă pentru un călător ocazional de la 53 de lire. Mulţumită acestui proiect în mai puţin de 5 ore se poate ajunge cu maşina între Londra şi Paris. Tunelul a făcut ca după 8.500 de ani să se poate ajungă din Franţa în Marea Britanie, şi invers, doar cu mijloace de transport terestre.

Tunelul are o lungime de 50,450 km, din care 37,9 km sunt sub mare. Adâncimea medie este de 45,7 m sub planşeul oceanic, iar cea maximă este de 60 m. Construcţia tunelului a costat 16 miliarde de euro şi a durat 7 ani, în 1987 având loc prima forare pe partea engleză. În 1996 American Society of Civil Engineers a numit Tunelul Canalului Mânecii drept una dintre cele 7 Minuni ale Lumii Moderne.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.