6 Mai în istoria automobilistică

Autor: Cosmin Iordache acum 10 ani Știri

6 Mai 1994 – În această zi în prezenţa Reginei
Elisabeta a Marii Britaniei şi a preşedintelui francez Francois
Mitterand este inaugurat Tunelul Canalului Mâneci, un traseu
feroviar subacvatic între Folkestone şi Calais care transportă în
medie pe oră 700 de automobile şi 113 vehicule grele. Într-un an
întreg această magnifică structură transportă în jur de 9 milioane
de pasageri de o parte şi de alta a Canalului Mânecii.

Preţul unei călătorii cu
maşina de o parte şi de alta a tunelului costă pentru un călător
ocazional de la 53 de lire. Mulţumită acestui proiect în mai puţin
de 5 ore se poate ajunge cu maşina între Londra şi Paris. Tunelul a
făcut ca după 8.500 de ani să se poate ajungă din Franţa în Marea
Britanie, şi invers, doar cu mijloace de transport
terestre.

Tunelul are o lungime de
50,450 km, din care 37,9 km sunt sub mare. Adâncimea medie este de
45,7 m sub planşeul oceanic, iar cea maximă este de 60 m.
Construcţia tunelului a costat 16 miliarde de euro şi a durat 7
ani, în 1987 având loc prima forare pe partea engleză. În 1996
American Society of Civil Engineers a numit Tunelul Canalului
Mânecii drept una dintre cele 7 Minuni ale Lumii
Moderne.




Comentarii
Inchide