6 Martie în istoria automobilistică

Autor: Andrei Cosmin Iordache 06 mart. 2010 Știri auto
6 Martie în istoria automobilistică

6 Martie 1896 – Charles B. King este primul om
care testează un automobil în „oraşul motoarelor”, Detroit. La acea
vreme Detroit era un oraş ca oricare altul, nici pe departe punctul
focal al industriei automobilistice care este astăzi. Charles King
influenţat de „trăsurile fără cai” ale lui Gottlieb Daimler sau ale
fraţilor Duryea şi-a construit primul automobil şi la acea dată a
ieşit pe străzile din Detroit.

În drumul său între St. Antoine Street şi
Jefferson Avenue a fost oprit de un poliţist şi de abia a scăpat de
o amendă pentru deranjarea liniştii publice. King este celebru
pentru faptul că în 1912 a inventat un automobil cu volanul în
partea stângă, ceea ce a devenit peste ani standardul industriei în
majoritatea ţărilor.


6 Martie 1900 – Gottlieb
Daimler, unul dintre pionierii industriei automobilistice, şi cel
care a inventat o versiune timpurie a motorului cu combustie
internă moare. Germanul s-a stins din viaţă la vârsta de 65 de ani.
Deşi Nikolaus Otto este creditat pentru crearea primului motor cu
patru cilindri cu combustie internă, Daimler şi colaboratorul său
Wilhelm Maybach se pot lăuda că, prin montarea unui motor cu ardere
internă producţie proprie pe cadrul unei biciclete, au creat prima
motocicletă din lume.

În 1890 Daimler a fondat Daimler Motoren
Gesellschaft o companie care avea ca obiect de activitate crearea
de automobile şi motoare pentru o gamă largă de vehicule. După
moartea sa Willhelm Maybach a creat primul automobil Mercedes,
numit după fiica lui Emil Jellinek, un dealer de automobile şi
pilot de curse foarte entuziasmat despre acest nou automobil.


6 Martie 1915 – Dario Resta
un pilot italian conducând un model Peugeot câştigă cea de-a X-a
ediţie a cursei americane Vandebilt Cup Race la Pan-Pacific
International Speedway in San Francisco. Vanderbilt Cup a fost
prima cursă internaţională înfiinţată în America de către William
K. Vanderbilt Jr., pentru a populariza cursele de maşini şi în
Statele Unite ale Americii.

Primele ediţii au fost dominate de europeni,
francezul George Heath câştigând ediţia inugurală din 1904. De abia
în 1908 americanul George Robertson a reuşit să se impună la
volanul unui Locomobile de 90 CP. Victoria italianului Resta s-a
consemnat în ultima ediţie a acestei competiţii.


6 Martie 1936 – se naşte Bob
Akin, industriaş şi pilot american, care s-a afirmat în cursele de
maşini de epocă. Acesta a pornit în 1957 la cursele de bărci şi
cele de dragstere, dar apoi a trecut la raliuri şi cursele de
şosea. Şi-a arătat de-a lungul anilor admiraţia pentru Ferrari şi
Mercedes 500, câştigând numeroase curse pe modele legendare precum
Ferrari 500 TRC şi Mercedes Benz 300SL.

În urma sa a rămas Bob Akin Memorial
Motorsports Award, un premiu care se acordă piloţilor amatori sau
semi-profesionişti
pentru excelenţă şi integritate în motorsport.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide