Alpina: ”Limitele de viteză impuse de UE sunt periculoase”

Autor: Cristian Agatie 08 aug. 2019 Știri auto
Alpina: ”Limitele de viteză impuse de UE sunt periculoase”

La începutul acestui an, Uniunea Europeană a pus în discuţie ideea ca toate maşinile să fie dotate cu limitatoare de viteză care să reducă viteza maşinii în funcţie de limitele legale pe sectorul de drum respectiv. Tehnologia, care ar trebui să folosească informaţii din sistemul de navigaţie şi prin citirea indicatoarelor rutiere, ar trebui să fie obligatorie pentru toate maşinile noi, începând din 2022.

Oficialii europeni mizează pe reducerea semnificativă a numărului victimelor accidentelor de circulaţie produse ca urmare a vitezei excesive. Discuţii în acest gen au existat şi local, la nivelul mai multor state europene, Germania fiind  la un pas de a renunţa la circulaţia fără limite de viteză pe Autobahn. Măsura a fost respinsă in-extremis, dar asta nu înseamnă că discuţia este închisă.

Potrivit şefului Alpina, Andreas Bovensiepen, impunearea unei limite generale de viteză, să zicem 130 km/h, va determina coborârea dramatică a standardelor la care sunt produse maşinile în Uniunea Europeană. La urma urmei, pentru ce să investească un producător în trenuri de rulare performante dacă maşina nu va depăşi niciodată 130 km/h? Din punctul de vedere al costurilor, actualele standarde vor fi semnificativ diluate.

Acelaşi principiu se aplică, spre exemplu, şi în cazul anvelopelor, existând riscul ca producătorii acestora să se concentreze mai puţin pe performanţele de frânare şi mai mult pe economia de combustibil şi calităţile de mediu.

Deocamdată, numai Volvo a luat măsura de a limita viteza maximă a maşinilor produse începând din 2020, chiar dacă limita autoimpusă (180 km/h) este mult mai ridicată decât cea de pe autostrăzi din majoritatea statelor europene.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Cristian Agatie
După o experiență scurtă în presa generalistă și radio, a intrat în presa auto „din oportunism” în 1994, la revista Autoturism a Automobil Clubului Român, și a rămas „din convingere” din 2008, la Auto Bild, un nou proiect demarat în România de Axel Springer în colaborare cu Edipresse. Absolvent ... citește mai mult

Comentarii
Inchide