Am scos de la naftalină cea mai lată maşină din istorie. Nimic şi nimeni nu o poate distruge (galerie foto)

Land Cruiser - ul e un fel de Tico

Am scos de la naftalină cea mai lată maşină din istorie. Nimic şi nimeni nu o poate distruge (galerie foto) Am scos de la naftalină cea mai lată maşină din istorie. Nimic şi nimeni nu o poate distruge (galerie foto)

Hummer, Hummer, Hummer, H1, H2, acum a descoprit lumea şi LM002, unul dintre cele mai potente offroadere. Cine îl produce? Păi cineva care n-avea experienţă nici cât ARO la maşini mari, înalte şi 4x4. Da, Lamborghini, care acum se pregăteşte să revină cu un 4x4 mare, dar SUV, nu offroader. Urus e pe drum.

Acum vorbim însă de o altă poveste frumoasă bună de pus în ramă la intrare. Autoblog.nl scrie că în 1990, Toyota a primit o comandă specială de la Guvern. Nişte offroadere pentru armată, ceva nemaivăzut, nemaintâlnit, nemaipomenit. Experienţa Land Cruiser-elor califica Toyota în postura de lider în acest segment de producţie intern.

Trebuia să fie următorul FMC XR311 (din 1970, în poza de sus). Printre condiţiile existenţei acestui nou model Toyota, cele ale versatilităţii era în top. Al doilea important era să prindă viteză pe orice tip de suprafeţe. Singurul concurent şi reper era Humer H1, construit de AM General Hummer. Toyota ştia că mult peste Hummer – un autovehicul complet pentru luptă, nu avea cum să se ducă mult. Adică americanii aveau deja – hai să-i spunem – matriţa maşinii perfecte pentru front.

La cât de mare trebuie să fie o astfel de maşină ca să care 10 persoane lejer, cu tot cu echipament de lux, la cât de înaltă trebuie să fie ca să treac peste orice obstacol şi la cât de solidă trebuie să fie ca să spargă orice barieră, o construcţie mai bună decât Hummer nu prea există.

Şi astfel a aprăut Mega Cruiser. Varianta supremă a lui Land Cruiser. Dacă H1 avea motor V8, Lambo LM002 – un V12 -, Toyota avea cel ami eficient motor raport consum-putere. Patru cilindri în linie, de 4.1 litri, 150 de cai şi 390Nm. Constructorul spune că nu era nevoie de mai mulţi cai pentru o maşină care prinde maximum 120 de km/h şi când o face se întâmplă mia rar decât eclipsa. Tot Autoblog.nl scrie că au existat însă şi versiuni de 170 de cai şi 420Nm. Sigur că toată puterea ajungea la toate roţile fără discuţii, iar maşina avea diverse diferenţiale şi reductoare.

Visul japonez a fost îndeplinit. Maşina era mai mare decât un Hummer cu 5 cm în lăţime (2.25m), 30 în lungime !!! (5m în total) şi 10 cm în înălţime. Şi greutatea era mai mică, până în 3 tone. (Un H1 are în jur de 3.5 tone).

Toyota Mega Cruiser avea şi dotări oneste pentru un vehicul special – geamuri electrice, sistem de sunet şi neapărat aer condiţionat. Rezervorul de benzină e de 105 litri. Maşina militară s-a produs din 1995 până în 2002.

Autor Alexandru Banu

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.