ANALIZĂ: Piaţa auto din 2016, atât la maşini noi, cât şi la autoturisme rulate

ANALIZĂ: Piaţa auto din 2016, atât la maşini noi, cât şi la autoturisme rulate

Autor: Mediafax acum 3 ani Știri

Piaţa maşinilor noi a înregistrat în 2016 al treilea an consecutiv de creştere şi a încheiat anul cu cea mai ridicată valoare de după 2010, 95.000 de autoturisme, cu 60% mai mare, conform Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, citată de MEDIAFAX.

Septembrie a fost cea mai bună lună pentru acest segment, cu peste 12.000 de autoturisme noi înmatriculate, iar februarie luna cea mai slabă, cu numai 5.000 de exemplare înmatriculate, arată studiul privind evoluîia pieţei auto realizat de Autovit. Un impact important l-a avut Programul Rabla care, deşi a început abia în iunie şi s-a încheiat în 20 decembrie 2016, a avut succes şi a primit mai multe suplimentări în acest interval impulsionând astfel piaţa.

Piaţa maşinilor second-hand din import a avut un an record, în care a avansat cu 18% şi s-a apropiat de pragul de 300.000 de unităţi, nivel de peste trei ori mai mare faţă de 2011. Cea mai bună lună a fost august, cu peste 31.000 de autoturisme rulate înmatriculate, iar cea mai slabă a fost ianuarie, cu sub 17.000.

Reînmatriculările (tranzacţii cu masini rulate, deja înmatriculate pe plan intern) au înregistrat, la fel ca maşinile noi, al treilea an consecutiv de creştere, avansul fiind de 10% în 2016 faţă de 2015. Cea mai slabă lună a fost ianuarie, cu 16.000 de maşini reînmatriculate, iar cea mai bună a fost august, cu peste 24.000 de exemplare care şi-au schimbat proprietarii.

La repartizarea pe semestre, a doua jumătate de an a fost net mai bună decât prima. În cazul maşinilor noi, al doilea semestru a adus un număr de înmatriculări de aproape 60.000 de exemplare, cu 70% mai mult decât în primul. La categoria maşinilor second-hand din import şi la reînmatriculări, diferenţa dintre cele două semestre a fost de aproape 20%.

Pe autovit.ro, la finalul lui 2016, numărul de dealeri si comercianti auto parteneri era triplu faţă de momentul decembrie 2012, ajungând de la 450 la peste 1.100. Totodată, numărul de oferte publicate de aceştia a depăşit 55% din totalul anunţurilor din site, mai mult decât dublu faţă de acum patru ani. Un moment important a fost Black Friday, când au fost cumpărate maşini în valoare de 1,7 milioane euro. Cea mai scumpă maşină vândută a fost un Ferrari California în valoare de 138.600 euro, iar cea mai mare reducere a fost de 37.970 euro, pentru un BMW Seria 7.

Din totalul anunţurilor de autoturisme publicate pe Autovit.ro în 2016, cele mai populare au fost mărcile Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz, Audi şi Opel, cu peste 50% dintre anunţurile activate în 2016. Dacia se regăşeşte în top zece mărci scoase la vânzare pe Autovit.ro, completând topul celor mai populare 10 mărci alături de Renault, Peugeot, Ford şi Skoda.

Aparţinând grupului global Naspers, Autovit.ro este cea mai mare platformă online din România destinată vânzării şi cumpărării de maşini noi şi second hand.



Comentarii
Inchide