Audi implementează inteligenţa artificială pentru verificările de calitate

Audi este unul dintre primii producători auto din lume care planifică introducerea sistemelor de învăţare automatizată (machine learning - ML) în producţia sa de serie

Audi implementează inteligenţa artificială pentru verificările de calitate Audi implementează inteligenţa artificială pentru verificările de calitate

Softul dezvoltat de Audi identifică şi marchează chiar şi cele mai fine fisuri din componentele produse din foi metalice, procedura fiind automată, fiabilă şi executată în doar câteva secunde. Cu acest proiect, Audi avansează utilizarea inteligenţei artificiale în cadrul companiei şi revoluţionează procedura de testare în procesul de producţie.

În prezent, angajaţii execută o inspecţie vizuală, suplimentar faţă de micile camere video instalate direct în prese. Aceste camere evaluează imaginile cu ajutorul unui soft de analiză a imaginilor. Această procedură va fi în curând înlocuită de o procedură automatizată ML (machine learning). Această procedură inovatoare include un soft care funcţionează pe baza unei reţele neuronale artificiale. Softul poate detecta şi marca inclusiv cele mai fine fisuri în foile metalice, lucrând cu cea mai înaltă precizie.

În viitor, verificările de calitate pe baza tehnologiei ML vor înlocui detectarea optică actuală a fisurilor pe bază de camere video de mici dimensiuni. Aceasta înseamnă însă lucrări manuale de mare anvergură. Camerele trebuie reconfigurate pentru fiecare nouă componentă produsă în secţia de ambutisat, fie uşi, capote sau aripi. De asemenea, regulat, intervin detectări false, deoarece algoritmii simpli ai programului de procesare a imaginilor sunt dependenţi în foarte mare măsură de factori ambientali, precum lumina şi proprietăţile suprafeţelor.

Pe viitor, va fi posibil ca abordarea ML să fie aplicată şi în diferite alte inspecţii vizuale de calitate. Dacă sunt disponibile suficiente seturi de date etichetate, sistemul poate fi utilizat şi în secţiile de vopsitorie sau de asamblare, de exemplu.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.