Audi RS - scurt istoric al sportivelor din Ingolstadt

În 2014 se împlinesc 20 de ani de la înfiinţarea diviziei RS de la Audi, aşa că ne-am dorit să prefaţăm aniversarea cu un scurt istoric al modelelor sport care concurează cu cele produse de diviziile M şi AMG.

Audi RS - scurt istoric al sportivelor din Ingolstadt Audi RS - scurt istoric al sportivelor din Ingolstadt

În aproape 20 de ani de existenţă, divizia RS de la Audi a avut concurenţă acerbă din partea diviziilor asemănătoare de la BMW (M) şi Mercedes-Benz (AMG). Cu toate acestea, constructorul din Ingolstadt a ţinut ştacheta sus, graţie unor generaţii de modele care au evoluat şi au fost îmbunătăţite cronologic, după cum urmează:

1994 - Audi RS2 Avant

Germanii spun despre modelul Audi RS 2 Avant lansat în '94 că este un trendsetter şi îl consideră prima sportivă din lume care oferă spaţiu pentru cinci ocupanţi şi un portbagaj de mari dimensiuni.

Propulsat de un motor turbo de 2,2 litri cu cinci cilindri şi 315 CP, RS 2 Avant accelera de la 0 la 100 km/h în 5,4 secunde şi putea să continue sprintul până la viteza maximă de 262 km/h. Pentru că asemenea performanţe cer dotări speciale, frânele şi jantele proveneau de la Porsche.

 

1996 - Audi S6 plus

Audi S6 plus a fost primul model de stradă produs de quattro GmbH, fapt pentru care practic, nu a purtat emblema RS. Puterea de 326 CP provenea dintr-un monstruos V8 de 4,2 litri, cuplat cu o cutie manuală cu şase rapoarte.

Cu timp de parcurgere al plajei 0-100 km/h de 5,6 secunde, S6 plus a fost oferit şi în versiunea de caroserie sedan, însă majoritatea clienţilor au optat pentru configuraţia Avant.

 

2000 - Audi RS4 Avant

Colaborarea dintre Cosworth şi quattro a dat naştere primului RS 4 Avant, care graţie englezilor a primit o putere totală de 380 CP, provenit dintr-un V6 biturbo de 2,7 litri.

 

Modelul s-a bucurat de un succes atât de mare încât, spun cei de la Audi, producţia a fost dublată faţă de volumul planificat iniţial.

 

2002 - Audi RS6

Clienţii business de la vremea respectivă s-au putut bucura de sportivitate graţie debutului lui RS6, disponibil în două versiuni: sedan şi break. Saltul de putere era unul consistent şi atingea cota de 450 CP, datorită unui V8 de 4,2 litri cu două turbocompresoare, asamblat de Cosworth.

Modelul accelera de la 0 la 100 km în 4,7 secunde graţie transmisiei tiptronic cu cinci rapoarte - disponibilă ca dotare standard - iar sistemul Dynamic Ride Control (DRC) îşi făcea şi el debutul pe un model Audi. RS6 a fost secondat de RS6 plus în 2004, versiune care producea 480 CP şi accelera până la o viteză maximă limitată electronic de 280 km/h.

 

2005 - Audi RS4

Lucrurile s-au diversificat în 2005, când modelul RS4 a devenit disponibil în trei variante de caroserie: sedan, break şi cabrio. Echipate cu un V8 de 4,2 litri aspirat natural de 420 CP, sportivele RS4 ţâşneau de la 0 la 100 km/h în doar 4,8 secunde.

Totodată, modelele dispuneau de sistem de tracţiune quattro cu funcţie de distribuţie dinamică a cuplului şi opţional, clienţii primeau frâne ceramice ranforsate cu fibră de carbon.

 

2008 - Audi RS6

Anul 2008 a coincis cu lansarea celui mai rapid Audi de serie, la vremea respectivă, întruchipat de RS6. Propulsat de un V10 biturbo de 5 l şi 580 CP, RS6 era de departe cel mai brutal model ieşit pe poarta diviziei RS.

Cu un sprint 0-100 km/h realizabil în 4,6 secunde şi o viteză maximă de 280 km/h, RS6 se anunţa un rival de temut pentru concurenţa germană. Disponibil în versiunile sedan şi Avant, RS6 a primit ulterior două ediţii plus în 2010, versiuni ce puteau atinge 303 km/h.

 

2011 - Audi RS3 Sportback

2011 este anul în care Audi a transferat performanţa de top şi în segmentul compact, şi aşa s-a născut RS3 Sportback, model ce dispune de un motor de 2,5 l capabil să dezvolte 340 CP şi care, conform constructorului, oferă un consum mixt de 9 l/100 km.

Graţie unei transmisii S tronic cu şapte rapoarte, RS3 Sportback accelerează de la 0 la 100 km/h în 4,6 secunde şi este modelul care introduce tehnologia CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) prin spoilerele ultra-uşoare proiectate de divizia quattro.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.