Audi RS5 Coupe Sport Exclusive ne învaţă o scurtă lecţie de marketing

Audi RS5 este o bestie de sine-stătătoare, însă când cei de la Exclusive îi adaugă nişte condimente, se scumpeşte brusc cu circa 14.000 de euro. La cât costă versiunea de serie, exclusivitatea celor doar 75 de exemplare nu pare atât de scumpă, dar e de ajuns?

Audi RS5 Coupe Sport Exclusive ne învaţă o scurtă lecţie de marketing Audi RS5 Coupe Sport Exclusive ne învaţă o scurtă lecţie de marketing

Audi RS5 este una dintre acele maşini pe care le visezi cu un rânjet pe faţă, de te trezeşti dimineaţa năucit că nu o ai parcată în faţa casei. Germanii de la Exclusive s-au gândit însă că e cazul să colaboreze cu Audi şi să facă o serie limitată de RS5, una dedicată celor care vor să aibă nu doar o maşină extrem de puternică, ci şi diferită de celelalte surate ale sale.

S-a lucrat atent la interior, unde scaunele sport şi panourile de uşi au fost îmbrăcate în piele Nappa într-o combinaţie perfectă de roşu şi negru, dar şi la exterior, acolo unde jantele în cinci spiţe în V, cu diametrul de 20 de inci, precum şi două nuanţe de vopsea (Daytona Gray sau Nardo Gray) schimbă aspectul lui RS5 şi-l fac mai sportiv.

Nu au fost aduse modificări de natură tehnică, aşadar sub capotă se află acelaşi propulsor V8 de 450 CP care dezvoltă 430 de NM şi-i transmite, prin intermediul transmisiei S-tronic, către sistemul de tracţiune integrală quattro, la toate cele patru roţi. Cele 4.5 secunde pentru sprintul de la 0-100 km/h spun doar o parte a povestei, pentru că maşina este gândită să fie foarte rapidă în special în viraje. Totuşi, la banii ceruţi, parcă ne-am fi aşteptat măcar la un tuning la motor...

Vine însă vorba şi de preţ: circa 14.000 de euro în plus faţă de versiunea de serie (sunt doar 75 pe lume), iar asta în condiţiile în care nu alegi vreo nuanţă de vopsea personalizată, care te va costa în plus... 14.000 de euro în plus pentru nişte piele pe scaune, nişte jante şi o nuanţă de vopsea specială? Ne întrebăm totuşi: oare cineva de la departamentul de marketing de la Audi crede că lucrează la Porsche?

Să ne bucurăm ochii cu maşina şi să fim convinşi totuşi că se vor găsi 75 de clienţi nebuni şi cu prea mulţi bani capabili să-i spargă pe un exemplar special din această bijuterie tehnologică. Fie ea şi la suprapreţ....

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.