Autostrada Comarnic-Braşov rămâne doar pe hârtie din cauza lipsei finanţării

Şoferii care încă mai sperau să poată circula spre munte mai repede, îşi pot lua adio de la autostrada Comarnic-Braşov. În 11 ani, cinci premieri şi zece miniştri nu au reuşit să înceapă construcţia celei mai aşteptate autostrăzi din România. Principala problemă: lipsa finanţării.

Autostrada Comarnic-Braşov rămâne doar pe hârtie din cauza lipsei finanţării Autostrada Comarnic-Braşov rămâne doar pe hârtie din cauza lipsei finanţării

CNADNR a elaborat un raport care nu a fost făcut public prin care anulează construcţia prin concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov, potrivit digi24.ro, citat de Gândul.

Este cel de-al treilea eşec al autorităţilor de a construi acest drum. Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci (Franţa) - Aktor (Grecia), a renunţat la contract. Până la publicarea acestui articol, CNADNR nu a răspuns la solicitarea Gândul pentru a detalia stadiul proiectului Comarnic-Braşov.

Motivul ţine de lipsa finanţării. Asocierea Vinci-Strabag-Aktor, desemnată în decembrie 2013 câştigător al licitaţiei pentru construcţia prin concesiune a autostrăzii Comarnic-Braşov nu ar fi reuşit să convingă instituţiile financiare internationale precum BEI şi BERD, să finanţeze proiectul.

Ministrul demisionar al Transporturilor, Ioan Rus, a amintit recent la Digi24 că pe Valea Prahovei se vor construi în perioada următoare centuri ocolitoare şi se vor lărgi porţiuni din drumurile naţionale.

„Vor fi bucăţi. Avem un studiu de fezabilitate pe Bucuresti - Brasov, dar pentru Comarnic-Brasov. Din cele 5 tronsoane, sunt 3 pentru care studiile de fezabilitate pe care le avem nu corespund. Deci, acolo trebuie făcute alte studii geo dar în rest pe celelalte bucăţi putem pleca de la acel studiu din bani de la buget în acest an, pentru că avem banii aceia alocaţi, şi, atunci, la capătul acesta de Bucuresti, de 3 virgulă kilometri de autostradă începem lucrările. Ploiesti - Comarnic: avem 4 benzi, îl lăsăm pentru 2020, la primul tronson de la Comarnic începem lucrările şi ultimul tronson de la Braşov încoace şi, în paralel cu acest lucru, pe cele trei tronsoane de munte ne trebuie studii geo şi atunci începem, practic, toată această lucrare, în paralel cu Centura de la Comarnic, unde ne apropiem de finalizat cu toate aranjamentele necesare, cu Centura de la Buşteni, cu intrarea în Sinaia dinspre Predeal, unde se face a treia bandă, un sens giratoriu, regularizăm acolo, şi Valea Doftanei, cel de-al treilea drum naţional între Câmpina şi Sacele, deci între DN1 şi DN1 A cel prin Cheia pe Valea Doftanei se mai naşte încă un drum naţional tot cu două benzi. Atunci, vom avea şase benzi începând de anul viitor la sfârşitul său, cu care ne rezolvam problema în următorii 3-4 ani, până se termină autostrada", a declarat la digi24.ro, săptămâna trecută, Ioan Rus, citat de Agerpres.

Premierul Victor Ponta a recunoscut, la începutul lunii mai, că cea mai mare nerealizare în cei trei ani de guvernare este legată de problema infrastructurii, în special autostrăzile, şi că cel mai probabil porţiunea de autostradă Comarnic – Braşov se va realiza cu bani de la buget.

Premierul a dat vina pe lipsa unui consens politic între partide în ce priveşte proiectul autostrăzii Comarnic-Braşov.

VIDEO:

Citeşte mai multe pe Gândul.info.

Toate nouăţile auto importante sunt aici: lansări, teste şi analize.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.