Autostrada Lugoj-Deva: Scandal uriaş după deschiderea circulaţiei pe 22 de kilometri

Circulaţia rutieră a fost deschisă pe cei 22 de kilometri ai Lotului 4 al autostrăzii A1 Lugoj - Deva, lot recepţionat încă de luni, după ce Compania de Drumuri a ridicat parapetele de beton ce blocau accesul auto pe bretelele de ieşire de la nodul Ilia, nod rutier ce aparţine tronsonului adiacent (lotul 3). De cealaltă parte, asocierea spaniolă care construieşte lotul 3 acuză CNAIR că miercuri a preluat abuziv, fără acordul asocierii, nodul rutier Ilia, parte din lotul 3, pentru a putea deschide circulaţia pe lotul 4, recepţionat luni.

Autostrada Lugoj-Deva: Scandal uriaş după deschiderea circulaţiei pe 22 de kilometri Autostrada Lugoj-Deva: Scandal uriaş după deschiderea circulaţiei pe 22 de kilometri

Scandal uriaş între constructorul de pe lotul 3 al Autostrăzii Lugoj-Deva (spaniolii de la Comsa) şi CNAIR, după ce compania de autostrăzi a refuzat recepţia lucrărilor, dar a preluat nodul rutier de la Ilia printr-un proces verbal fără ca spaniolii sa fie de acord. Comsa ar fi vrut să se facă recepţia şi a restului de 21 de kilometri ai lotului, în condiţiile în care Transporturile nu vor să facă recepţia invocând unele probleme de execuţie şi cerând constructorului 10 ani de garanţie, în loc de patru ani cum era în contractul iniţial. 

„Cei 800 de metri din lotul 3 unde este nodul de la Ilia au fost preluaţi de către Compania de Drumuri printr-un proces verbal de luare în posesie temporară a drumului. Cei de la Comsa nu au fost de acord şi nu au semnat”, au declarat pentru HotNews.ro surse apropiate situaţiei. Răzpunsul celor de la CNAIR nu a întârziat să apară sub forma unui comunicat:

„Pentru a deschide circulaţia pe cei 22 de km aferenţi lotului 4, CNAIR a preluat în baza unui proces verbal de predare – primire cei 800 de m aferenţi lotului 3 care fac posibilă circulaţia între acest sector de autostradă şi reţeaua de drumuri naţionale existentă.

Precizăm că până la recepţionarea lucrărilor de pe lotul 3, CNAIR va asigura desfăşurarea circulaţiei în condiţii de siguranţă pe cei 800 de metri preluaţi. În baza unui plan pentru management al traficului stabilit împreună cu Poliţia Rutieră, CNAIR va avea responsabilitatea doar pentru eventualele deteriorări cauzate de traficul rutier (parapete, marcaje sau semnalizări verticale). Orice altă problemă legată de structura drumului rămâne în continuare în responsabilitatea Antreprenorului.”

Comsa susţine că Lotul 3 este 100% pregătit pentru desfăşurarea traficului fără nici un pericol pentru şoferi, iar CNAIR nu ar avea motive tehnice pentru a refuza recepţia. „Finisajele actuale sunt în afara corpului autostrăzii şi se pot executa fără a încurca traficul, ceea ce înseamna ca nu împiedica recepţia lucrării”, au declarat repreezentanţi ai Comsa.

Declaraţia celor de la Consa este susţinută şi de alţi observatori independenţi. Asociaţia Pro Infrastructura a realizat o filmare de la volan ca să arate că Lotul 3 ar fi perfect circulabil. În timp ce lotul 3 stă necirculat, traficul se desfăşoară pe drumul naţional adiacent care este virajat, plin de denivelări şi cu asfaltul peticit.

Un tronson de 21 km perfect circulabil care este închis pentru că "responsabilii" CNAIR au refuzat recepţia din căutând nod în papură constructorului. Cei care suferă, evident, sunt tot şoferii”, au scris cei de la Asociaţia Pro Infrastructura.

 

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.