Avem cea mai mare creştere în EU. Fix aşa cum au crescut şi salariile

Avem cea mai mare creştere în EU. Fix aşa cum au crescut şi salariile

Autor: Alexandru Banu acum 2 ani Știri

Nici nu a început bine 2018 că românii vor să bată totalul de anul trecut la cumpărări de maşini noi. În toate statele UE s-au înmatriculat 1.253.877 de maşini noi, o creştere de 7.1% comparativ cu ianuarie 2017 (1.17 mil. bucăţi). Nemţii au cumpărat cele mai multe maşini dintre toate ţările europene ( – Rusia) – 270 de mii de unităţi, în creştere cu 11.6%. Pe locurile 2 şi 3 sunt Italia şi Marea Britanie (încă în contabilitatea UE), cu 177, respectiv 163 de mii de maşini. Italia e în creştere cu 3.4%, Marea Britanie a scăzut cu 6.3% în raport cu luna inauarie din 2017 (cea mai mare scădere procentuală)

România are cea mai mare creştere procentuală – 66%. În luna ianuarie 2018 s-au înmatriculat 11.750 de maşini, cu aproape 4.000 mai multe decât cele 7.059 înregistrate în ianuarie 2017.

După România, Slovacia are cea mai mare creştere procentuală, 48%, de la 5.400 la 8.050 maşini.

Ţările cu putere de cumpărare mică au crescut cel mai mult: Bulgaria – 36%, Croaţia – 32%, Ungaria – 38%, Grecia – 37.5%. E de observat aici că dintre toate, România are cea mai mare populaţie, de două ori mai mare decât cea a Greciei, care e următoarea într-un clasament al populaţiilor format din aceste ţări care au înregistrat cele mai mari creşteri procentuale. Slovacia, despre care spuneam că e a doua ţară din UE, procentual, la număr de înregistrări de maşini noi în ianuarie 2018, are o populaţie de aproape 4 ori mai mică decât cea a României (5.4 mil. Vs. 19.6 mil. rezidenţi). Asta înseamnă că raportat la numărul de locuitori, România are o putere mică de cumpărare pe cap de locuitor decât jumătate dintre ţările cu creşteri procentuale mari.

În topul producătorilor, grupul Volkswagen a vândut cu 9.2% mai multe maşini în ianuarie 2018 decât anul trecut, în aceeaşi lună. Trei sute de mii de oameni au cumpărat mărci ale grupului german. Un salt colossal a făcut grupul PSA (Peugeot, Opel, Citroen, DS), care se datorează mult de tot absorbţiei Opel. Grupul cu participaţie chineză a vândut cu 73% ami multe maşini (207.000 maşini, din care 73.000 sunt Opel-urile germane). Astfel, PSA e pe locul II acum.

Renault a avut şi ea creştere la fel de mare ca VW, procentual. În valoarea absolută a vândut însă 116.000 bucăţi. Din grup, Lada a avut cea mai mare creştere procentuală – 29% (386 de maşini în ianuarie 2018). Daciile s-au înmatriculat în număr de 39.000, o creştere cu 17.2%. Creşterile sunt raportate la luna ianuarie 2017.

Alte creşteri importante de marcă au mai avut Jeep (67%), Alfa Romeo (23%) – ambele din grupul Fiat-Chrysler, Hyundai 14%. Cea mai mare pierdere, de aproape 100% a avut General Motors ale cărei volume s-au mutat în contabilitatea Opel – cele 74.000 de maşini.  

Autor Alexandru Banu

Sursă ACEA

 



Comentarii
Inchide