Bilanţ Dacia primul trimestru 2010

Vânzările Dacia în primul trimestru pe plan european merg foarte bine: faţă de perioada similară a lui 2009, s-au vândut cu 60% mai multe maşini Dacia. Iar previziunile pentru următoarea perioadă sunt foarte optimiste.

Bilanţ Dacia primul trimestru 2010 Bilanţ Dacia primul trimestru 2010

După ce francezii s-au arătat foarte bucuroşi de revenirea pe trend ascendent a vânzărilor grupului Renault, este cazul să vedem mai în detaliu rezultatele Dacia - marca românească a contribuit într-o măsură importantă la rezultatul bun al grupului francez.

Astfel, primul trimestru al lui 2010 înseamnă o creştere de 59,1% a vânzărilor de maşini Dacia pe plan european, de la 41.479 unităţi la 66.013. Practic, vorbim de cea mai mare creştere înregistrată în Europa de un constructor auto în această perioadă. Concomitent, cota de piaţă Dacia în Europa a crescut de la 1,2% la 1,8%, fiind clar că marca naţională este într-o continuă evoluţie a imaginii.

Prin comparaţie, marca Renault a înregistrat o creştere de numai 35,7% în această perioadă, iar Nissan de 36,5%. Dacia se situează mai bine decât concurentul low-cost Chevrolet, care a vândut doar 45.124 de maşini, ceea ce înseamnă o creştere de 5%.

Totuşi, Dacia rămâne mult în urma concurentului estic principal, Skoda, care în primul trimestru din 2010 a avut o creştere uşoară, de 5,7%, cu 118.008 maşini vândute. Situaţia se datorează gamei mai diversificate de modele oferite de constructorul din Cehia - lucru care va fi contracarat acum de noul SUV Dacia Duster, de la care se aşteaptă un succes foarte mare al vânzărilor pe pieţe vestice.

Pe plan intern, din păcate Dacia are rezultate extrem de proaste: doar 3.000 de maşini Dacia au fost cumpărate în România în primul trimestru din 2010. Iar situaţia nu promite să se îmbunătăţească în cursul acestui an, pe fondul unei reveniri extrem de lente a pieţei auto de la noi. Nici măcar lansarea lui Duster nu va contribui la o creştere semnificativă a vântărilor pe plan local.

Pe plan european, vânzările de maşini noi au crescut cu 9,5%, primul trimestru din 2010 consemnând 3,7 milioane de maşini cumpărate faţă de 3,4 milioane, în perioada similară a anului trecut. Dacă pieţele Marii Britanii, Fraţei şi Italiei au înregistrat creşteri, nu acelaşi lucru se poate spune despre cea mai importantă piaţă a Europei, Germania, unde regresul se cifrează la un foarte important (şi pesimist) 22,8%.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.