Bilanţ Dacia primul trimestru 2010

Autor: Oraan Mărculescu 03 mai 2010 Știri auto
Bilanţ Dacia primul trimestru 2010

După ce francezii s-au arătat foarte bucuroşi de revenirea pe
trend ascendent a vânzărilor grupului Renault, este cazul să
vedem mai în detaliu rezultatele Dacia – marca românească a
contribuit într-o măsură importantă la rezultatul bun al grupului
francez.

Astfel, primul trimestru al lui 2010 înseamnă o creştere
de 59,1% a vânzărilor de maşini Dacia pe plan european
, de
la 41.479 unităţi la 66.013. Practic, vorbim de cea mai mare
creştere înregistrată în Europa de un constructor auto în această
perioadă. Concomitent, cota de piaţă Dacia în Europa a crescut de
la 1,2% la 1,8%, fiind clar că marca naţională este într-o continuă
evoluţie a imaginii.

Prin comparaţie, marca Renault a înregistrat o creştere de numai
35,7% în această perioadă, iar Nissan de 36,5%. Dacia se situează
mai bine decât concurentul low-cost Chevrolet, care a vândut doar
45.124 de maşini, ceea ce înseamnă o creştere de 5%.

Totuşi, Dacia rămâne mult în urma concurentului estic
principal, Skoda
, care în primul trimestru din 2010 a avut
o creştere uşoară, de 5,7%, cu 118.008 maşini vândute. Situaţia se
datorează gamei mai diversificate de modele oferite de
constructorul din Cehia – lucru care va fi contracarat acum de
noul SUV Dacia Duster, de la care se aşteaptă
un succes foarte mare al vânzărilor pe pieţe vestice.

Pe plan intern, din păcate Dacia are rezultate extrem de
proaste: doar 3.000 de maşini Dacia au fost cumpărate în
România în primul trimestru din 2010
. Iar situaţia nu
promite să se îmbunătăţească în cursul acestui an, pe fondul unei
reveniri extrem de lente a pieţei auto de la noi. Nici măcar
lansarea lui Duster nu va contribui la o creştere semnificativă a
vântărilor pe plan local.

Pe plan european, vânzările de maşini noi au crescut cu 9,5%,
primul trimestru din 2010 consemnând 3,7 milioane de maşini
cumpărate faţă de 3,4 milioane, în perioada similară a anului
trecut. Dacă pieţele Marii Britanii, Fraţei şi Italiei au
înregistrat creşteri, nu acelaşi lucru se poate spune despre cea
mai importantă piaţă a Europei, Germania, unde regresul se
cifrează la un foarte important (şi pesimist) 22,8%.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide