BMW a publicat rezultatele obţinute în urma experimentului MINI E

BMW a dorit să înţeleagă ce înseamnă utilizarea unui vehicul electric în viaţa de zi ci zi. Aşa că a renunţat la teste şi a pus la dispoziţia britanicilor 40 de unităţi MINI E pentru 12 luni.

Multă lume a început să îi arate pe bavarezi cu degetul şi să-i considere incapabili. Se laudă cu modele electrice de ceva vreme dar pe piaţa nu au lansat nici un model de serie. Cei de la BMW, germani, paradoxal, doresc să îşi facă treaba cum ştiu ei. Înainte de a lansa un model electric au dorit să realizeze un fel de studiu de piaţă, mai degrabă o analiză a modului cum un şofer obişnuit exploatează un vehicul electric, până unde trebuie să se adapteze un vehicul electric rutinei unui şofer de vehicul clasic, cât este dispus şoferul să evolueze, care sunt costurile, cât se rulează în medie pe zi... Răspunsuri pe care le găseşti în statistici, dar care nu corespund niciodată cu ce se întâmplă în realitate. Experimentul s-a realizat cu spijinul guvernului britanic.

Aşadar BMW a pus la dispoziţie pentru acest studiu 40 de MINI E pentru 12 luni. Au fost selectaţi pentru a participa la program 138 şoferi( 32 femei şi 106 bărbaţi). În total au fost parcurşi 415.380 km, s-au contorizat 33.345 ieşiri cu maşina, au fost consumaţi 80.282 kWh.Distanţa medie acoperită zilnic a fost de 47,8 km, iar preţul mediu plătit pentru a încărca MINI E timp de 6 luni a fost de aproximativ 60 lire sterline. Cea mai mare distanţă parcursă de un şofer pe parcursul a şase luni a fost de 12.800 km. Totuşi media pe cele şase luni a fost de 5.191 km, aici incluzând şi modelele care au fost în parcul de flote a unor companii.

Modelele au fost aproape exclusiv acasă încărcate de participanţii la studiu. 80% dintre participanţi au efectuat toate drumurile exclusiv cu MINI E, iar procentul ar fi de 90% dacă modelul ar fi oferit 4 locuri şi un portbagaj. În final toţi participanţii la studiu au declarat că sunt interesaţi de achiziţionarea unui model electric. Surprinzător a fost faptul că toţi participanţii au avut nevoie de maxim o săptămână pentru a se obişnui cu modul de conducere al unui EV, cu autonomia, cu perioada de încărcare. De asemenea s-a descoperit că participanţii nu au încărcat maşina în fiecare zi, media fiind de 2,9 încărcări pe săptămână. Gradul de satisfacţie în rândul participanţilor la studiu este impresionant ân condiţiile în care vehiculele erau prototipuri, ofereau doar două locuri. MINI E este echipat cu un motor electric care oferă 204 CP şi 220 Nm. Are un set de baterii litiu-ion format din 5.088 celule.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.