BMW Hydrogen 7

Se împlinesc deja 20 de ani de când BMW tatonează terenul combustiei cu hidrogen şi iată că, la Paris, a apărut prima limuzină de serie al cărei propulsor se înscrie în categoria „emisii poluante zero”.

Se împlinesc deja 20 de ani de când BMW tatonează terenul combustiei cu hidrogen şi iată că, la Paris, a apărut prima limuzină de serie al cărei propulsor se înscrie în categoria "emisii poluante zero".

Dar asta numai atunci când agregatul V12 funcţionează cu hidrogen - pentru că, de fapt, este vorba de cunoscutul motor de pe nava amiral 760Li, care poate fi alimentat cu benzină sau cu hidrogen lichid. Interesant este că alimentarea cu hidrogen nu dăunează performanţelor (rămân disponibili tot 260 CP capabili de 9,5 secunde pentru 0-100 km/h), însă emisiile poluante tind spre zero. "Tind" şi nu "sunt" deoarece o cantitate infimă de CO2 este eliminată datorită uleiului care, inerent, ajunge în camera de ardere. În rest, automobilul elimină doar vapori de apă - şi când te gândeşti că acum o sută de ani ăsta era un semn că îţi fierbe motorul!

Hidrogenul este stocat într-un recipient de 8 litri, ceea ce înseamnă că autonomia maşinii creşte cu 200 km peste cea normală de 500 km, asigurată de combustibilul convenţional. Şoferul are posibilitatea de a alege modalitatea de funcţionare a motorului, însă în mod normal, computerul de bord acordă prioritate utilizării hidrogenului. Deocamdată, rămâne problema numărului de staţii de alimentare cu hidrogen (reţea aproape inexistentă), cât şi modalitatea de stocare a hidrogenului - în recipiente speciale, la presiuni de 3-5 bar şi temeperaturi de -250 grade Celsius - ceea ce înseamnă costuri mari.

Cât de mari, încă nu ştim. Ştim doar că BMW intenţionează producerea în 2007 a 100 de modele Seria 7 Hydrogen. Având în vedere că un 760Li convenţional depăşeşte lejer 100.000 euro (iar dotările principale de lux ne duc spre 150.000 euro), s-ar putea ca preţul unui model care utilizează hidrogen să depăşească valoarea unui Rolls Royce. Deci, deocamdată, foarte puţini dintre cei foarte bogaţi se vor putea lăuda că nu poluează.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.