Boss-ul Ford este cel mai bine plătit director auto

General Motor şi Chrysler au trecut prin faliment, deşi au beneficiat de ajutor din partea statului. Ford a reuşit să treacă excelent de grava criză auto din SUA, ba a reuşit chiar să evolueze ca imagine şi vânzări. Deci şeful merită un bonus serios.

Boss-ul Ford este cel mai bine plătit director auto Boss-ul Ford este cel mai bine plătit director auto

Credeaţi că Carlos Ghosn este cel mai apreciat şi mai bine plătit şef de companie auto, pe timp de criză? Ei bine, nu este aşa, boss-ul Renault-Nissan fiind devansat de boss-ul Ford, Alan Mulally.

Acesta a primit în 2009 nu mai puţin de 17,9 milioane USD, pachetul însemnând salariu, bonusuri şi compensaţii. Veţi spune că e o sumă exorbitantă şi chiar nesimţită, date fiind condiţiile de criză economică prin care trecem. Însă Alan Mulay a primit pe merit această sumă.

În primul rând, a reuşit să treacă de criza economică fără băga Ford în faliment, cum s-a întâmplat cu ceilalţi doi "grei" din Detroit, General Motors şi Chrysler. Mai mult, imaginea Ford a crescut foarte mult, studiile J.D. Power în America arătând o creştere a satisfacţiei clienţilor, ceea ce s-a concretizat şi într-o creştere a vânzărilor.

Gama de modele noi are succes - de exemplu, în Europa, Ford Fiesta a reuşit să detroneze supremaţia lui VW Golf în topul vânzărilor de maşini noi pe Bătrânul Continent. Iar evoluţia concernului nu se opreşte aici, fiind estimate creşteri substanţiale ale vânzărilor în următorii ani.

Alan Mulally se poate mândri acum cu un record personal: este cel mai bine plătit executiv al unei companii auto, având câştiguri cu mult mai mari decât ale directorului celei mai mari companii din lume, Toyota - Akio Toyoda a câştigat doar 1,1 milioane USD în 2009.

Dacă tot vorbim de japonezi, Alan Mulally l-a depăşit şi pe cel mai bine plătit executiv al unei companii auto japoneze: Carlos Ghosn a câştigat anul trecut aproape 10 milioane USD. De fapt, după cum remarcă Bloomberg, Alan Mulally a fost plătit mai bine decât directorii principalelor trei mărci japoneze, Toyota, Honda şi Nissan.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.