Brandul Opel, ameninţat cu dispariţia, a fost readus pe profit de francezi

Autor: ProMotor 24 iul. 2018 Știri auto
Brandul Opel, ameninţat cu dispariţia, a fost readus pe profit de francezi

Opel, producătorul german care a înregistrat aproape două decenii de pierderi sub conducerea General Motors, a trecut din nou pe profit, potrivit ZF.

PSA Group, producătorul francez al Peugeot, Citroen şi DS, care a achiziţionat brandul nemţesc în urmă cu un an, a redus agresiv costurile şi a concediat angajaţi în ultimul an.

Astăzi, PSA a anunţat că Opel a înregistrat un profit de 502 milioane euro în primele şase luni ale anului, în comparaţie cu situaţia de anul trecut, când Opel era pe pierderi. Acţiunile companiei au crescut cu 13% după anunţ, cea mai mare creştere din ultimi şase ani.

„Aceasta este cea mai rapidă reorganizare pe care am văzut-o în industria auto în mulţi ani”, scrie Jose Asumendi, analist în cadrul JP Morgan.

De când a cumpărat brandul, PSA a redus masiv costurile chiar şi cu 50% în unele segmente de producţie. Efortul a dat roade în două direcţii, încât PSA a încercat să rezolve o dispută pe care o avea cu reprezentanţii sindicatului germanilor care cereau reducerea costurilor pentru a le fi crescute salariile şi pentru a fi concediaţi cât mai puţini oameni.

Acordul la care au ajuns va elimina 3.700 de angajaţi din totalul forţei de muncă a Opel în Germania, de 20.000 de angajaţi.

 

Urmărește Promotor.ro pe Google News


Visan Marian
Visan Marian
Începând cu anul 2015, Marian Vișan s-a implicat în domeniul auto, însă experiența sa în jurnalismul online începe din 2006, în timpul studiilor la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării. La vârsta de 18 ani a început să se familiarizeze cu mașinile odată cu obținerea permisului ... citește mai mult

Comentarii
Inchide