Bucharest Challenge 2007

Autor: Andrei Nan 11 mai 2007 Știri auto
Bucharest Challenge 2007

"În ciuda zvonurilor care s-au vehiculat în ultima vreme, vreau să vă anunţ cu claritate că organizatorii, adică noi, avem toate aprobările de la toate structurile de stat şi de la Primărie pentru organizarea acestui eveniment. Am venit la Bucureşti pentru a da şansa României să se prezinte lumii şi să prezinte lumii acest ambient plăcut şi această clădire şi împrejurimile ei. Suntem oameni de sport şi nu dorim să fim implicaţi în niciun fel de război politic", a declarat Beyer.

Germanul a făcut câteva precizări legate de criticile aduse organizatorilor. "În primul rând este vorba de perturbarea traficului. Aceste perturbări au apărut deoarece am fost nevoiţi să asfaltăm şi să modernizăm unele părţi ale traseului. Nu am făcut reparaţiile şi modernizările pe stradă pentru că aceasta ar fi proastă, ci pentru că, din punct de vedere tehnic, pe zonele de frânare este nevoie ca structura stradală să fie mult mai bună decât este acum. Toate costurile modernizărilor efectuate pe circuit au fost suportate integral de Bucharest Ring, iar Primăria Capitalei nu a plătit niciun ban. Vă asigurăm că anul viitor aceste perturbări ale traficului nu vor mai exista, pentru că, pentru anii următori, nu va mai fi nevoie de aceste investiţii în infrastructură", a spus Hartmut Beyer.

În legătură cu copacii care au fost tăiaţi în zonă, Beyer a explicat că a fost necesară această soluţie din motive de securitate, de amenajare a şicanelor şi pentru montarea tribunelor şi a celorlalte facilităţi. Organizatorii se angajează ca pentru fiecare copac tăiat să planteze alţi doi.

"Printre măsurile luate a fost asfaltarea traseului, necesară deoarece calitatea de asfalt pe care noi am pus-o trebuie să reziste la condiţii mult mai intense decât cele ale unui trafic normal şi mai are şi avantajul că va rezista mai multă vreme. O altă măsură a fost reamplasarea capacelor de canal, care au trebuit reamenajate, redimensionate şi repuse la o anumită înălţime pentru că maşinile de curse care vor alerga pe traseu sunt foarte, foarte joase. Sunt lucrări unice, care se fac o singură dată, nu vor fi repetate an de an", a spus Eberhard Tilke, fratele celebrului arhitect Herman Tilke, proiectantul unor importante circuite de Formula 1 din lume, precum cele de la Sakhir, Sepang, Shanghai şi Istanbul. Arhitectul a asigurat că anul viitor zidurile de protecţie şi tribunele se vor monta într-un timp mult mai scurt decât acum, datorită experienţei acumulate la această ediţie.

"Au fost într-adevăr probleme de trafic şi vor mai fi, se va închide şi circulaţia de tot, dar apoi, în cinci zile vom reuşi să eliberăm zona şi să dăm drumul la circulaţie, iar în trei săptămâni nu se va mai vedea nimic aici", a menţionat Tilke.

Preşedintele Automobil Clubului Român (ACR), Constantin Niculescu, a subliniat că această cursă este cel mai important eveniment automobilistic organizat vreodată în România.

"Milioane de români se uită la televizor la cursele de F1 şi jinduiesc după o cursă de automobile. Cursa de săptămâna viitoare este pe locul doi în ierarhia curselor automobilistice din lume. Sigur că ar fi fost foarte frumos să putem să reedităm Monte Carlo la Bucureşti cu Formula 1, dar probabil că dacă această cursă se va desfăşura în cele mai bune condiţii, vom putea vreodată să vedem bolizii de F1 chiar pe acest circuit. Aşa ceva nu s-a mai întâmplat în România. Câştigul de imagine pentru ţara noastră este enorm. Câştigul pentru piloţii noştri, la fel. Ei eu început să demonstreze că pot concura pe maşini performanţe. Dacă aducem curse în România, poate că la noi se poate naşte şi un Schumacher, un Senna sau un Alonso", a menţionat Niculescu.

Organizatorii au făcut aceste precizări după ce primarul sectorului 5, Marian Vanghelie, a anunţat, miercuri, într-o conferinţă de presă, că lucrările de amenajare a circuitului de Formula 3 din jurul Palatului Parlamentului sunt neautorizate de primăria de sector şi a avertizat că întâi va demola tribunele, apoi va vedea cine are dreptate. Primarul general al Capitalei, Adriean Videanu, şi edilul sectorului 5 s-au întâlnit, joi, la sediul municipalităţii, pentru a discuta problemele legate de autorizarea evenimentului auto, la final convenind ca lucrările să se desfăşoare în continuare în condiţiile iniţiale de autorizare.

Bucharest Challenge 2007 se va desfăşura în perioada 18-20 mai, pe traseul Strada Libertăţii – 13 Septembrie – Piaţa Arsenalului – Podul Izvor – Bulevardul Naţiunilor Unite şi va cuprinde curse din Campionatul FIA GT, Campionatul European FIA GT3, Formula 3 Internaţional Marea Britanie şi Cupa Dacia Logan.

Urmărește Promotor.ro pe Google News



Comentarii
Inchide