Călătoria anvelopelor Pirelli pentru Formula 1

În primul episod, dintr-o serie mai lungă, aruncăm o privire asupra modului în care sunt produse şi apoi livrate anvelopele către echipele din Formula 1.

Călătoria anvelopelor Pirelli pentru Formula 1 Călătoria anvelopelor Pirelli pentru Formula 1

Pirelli aduce la fiecare etapă din Formula 1 aproximativ 1800 de pneuri, dar traseul acestora este stabilit cu mult timp înainte de sosirea lor la destinaţie. Anvelopele pentru fiecare cursă sunt fabricate, printr-un flux de producţie specific, înaintea fiecărui Grand Pix.

Pneurile folsite în Formula 1 sunt produse la uzina de la Izmit, chiar lângă Istanbul. În timpul procesului de producţie, fiecare anvelopă primeşte un cod de bare furnizat de FIA. Acest cod de bare este paşaportul fiecărei anvelope şi este încastrat încă din timpul procesului de vulcanizare. Acest cod conţine detalii referitoare la pneu, putând fi identificat cu ajutorul softului RTS (Racing Tyre System), special dezvoltat de Pirelli, acesta putând citi toate informaţiile necesare.

Pentru cursele din Europa, pneurile sunt transportate mai întâi la Didcot înMarea britanie. În momentul în care au ajuns aici, un oficial FIA primeşte lista de coduri de bare care vor fi folosite în următoarea cursă. Apoi FIA alocă aceste coduri de bare, aleator, fiecărei echipe. Pirelli nu este implicat în acest proces, ceea ce înseamnă că nu poate influenţa ce pneuri sunt alocate fiecărei echipe. Totuşi, un proces de control riguros, la uzina de la Izmit, asigură că toate anvelopele care părăsesc fabrica sunt identice.

La circuit anvelopele sunt alocate echipelor respectând cu stricteţe lista întocmitp de FIA. Fiecare echipă are alocat un inginer de la Pirelli care lucrează exlusiv cu acea echipă pe tot parcursul sezonului, iar baza de date completată de fiecare inginer nu este disponibilă pentru toată lumea, astfel strategiile echipelor sunt în siguranţă.

Pirelli nu poate influenţa ce anvelope ajung la o anumită echipă. De acest aspect se ocupă exclusiv cei de la FIA şi ei sunt responsabili de ce se întâmplă cu pneurile odată ce ies de pe poarta fabricii de la Izmit. "Modul în care lucrează inginerii noştri respectă şi confidenţialitatea informaţiilor, ceea ce este de o iportanţă crucială" - a spus Paul Hembery, directorul Pirelli Motorsport.

Dacă în acelaşi weekend se desfăşoară şi etapă din GP2 numărul total de pneuri creşte de la 1800 la 2500, iar dacă se desfăşoară şi o cursă din GP3 Pirelli aduce un total de 3100 de anvelope.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.