Când nu lansează rachete, Kim Jong Un face “petarde” (galerie foto)

Autor: Alexandru Banu acum 2 ani Știri

Py…Pyeo…ng…Pyeonghwa Motors – încă nu ştim dacă am scris bine. Sperăm să fim 99% p’aproape. Făbricuţa – pentru că e micuţa – produce 1.500 de maşini pe an în oraşul Nampo ca să se vândă în Phenian. Conform  lui Andray Abrahamian, director de cercetare la Choson Exchange, un ONG, a fost la un showroom şi le-a trimis şi celor de la site-ul Mashable o broşură printată cu modelele pe care le produce fabrica. 25 de bucăţi, una mai … ciudată decât cealaltă. Acum, să fim sinceri, nu sunt mult peste ori sub cele original-chinezeşti. Maşinile produse de nord-coreeni sunt undeva destul de în spate cu tehnologia. Cea mai puternică produce 80 de cai.

Design-urile sunt nişte furăciuni de la producătorii mari germani sau japonezi (pe care oricum au ei boală). Maşinile pe care le-a văzut Andray la showroom în Phenian costau între 10.000$ şi 30.000$. În traficul din Phenian, maixmum 20% dintre maşini sunt producţie internă. Înainte de Py…Pyeo…în fine, era SG Automotive, nume sub care găseai asamblate maşini construite pe platforme (+componente) de Fiat-uri şi Shu…Shug…Shuguang (chinezeşti, de unde şi SG-ul din vechea denumire). Treaba aia care începe cu Py şi se termina cu hwa înseamnă “pace” în limba lui Kim Jong Un. Compania a fost înfiinţată în 1999 şi e rezultatul unui parteneriat al Bisericii Unificate (e poveste lungă cu tristeţea asta)  din Coreea de Sud şi Ryonborg General Corporation (controlată de guvernul Coreei de Nord).

Sun Myung Moon, pastor la această biserică, era un anticomunist convins, însă a sperat că parteneriatul ăsta de producţie va împăca surorile din Coreea (certate în Al Doilea Război Mondial). Din 2013, după ani de zile cu vânzări praf, Coreea de Sud a renunţat la părţile ei din business.

MAŞINI COREENE (GALERIE FOTO)

  

 

 



Comentarii
Inchide