Câte stele au primit noile C-Class, Qashqai şi i10 la Euro NCAP

Cele mai noi generaţii ale modelelor Nissan Qashqai, Hyundai i10 şi Mercedes-Benz C-Class au fost subiectele primelor teste de coliziune Euro NCAP din anul 2014. Două dintre aceste maşini au obţinut maximul de cinci stele din cinci, în vreme ce unul a primit doar patru stele. Detalii în continuare.

Câte stele au primit noile C-Class, Qashqai şi i10 la Euro NCAP Câte stele au primit noile C-Class, Qashqai şi i10 la Euro NCAP

Noul Mercedes-Benz C-Class a primit nu mai puţin de cinci stele din cinci la cele mai recente teste de impact desfăşurate de asociaţia europeană Euro NCAP. Alături de modelul german, noul Nissan Qashqai a fost decorat, de asemenea, cu numărul maxim de stele, în vreme ce cea mai nouă generaţie a citadinei Hyundai i10 a reuşit să obţină doar patru stele din cinci.

Ultima generaţie a crossoverului japonez Nissan Qashqai a obţinut un grad de protecţie a pasagerilor adulţi de 88%, de 83% pentru copii, 69% pentru pietoni şi 79% pentru sistemele de siguranţă instalate.

Potrivit Euro NCAP, cabina modelului nipon a rămas stabilă în cazul impactului frontal, protecţia pentru genunchi în cazul persoanelor din faţă fiind bună. Acelaşi nivel de protecţie este asigurat şi în cazul unui impact lateral, în vreme ce testul cel mai greu – impact lateral cu un stâlp – a scos la iveală că toate zonele corpului sunt protejate bine, în afară de piept, unde nivelul de protecţie este „adecvat”.

Berlina germană Mercedes-Benz C-Class a obţinut, de asemenea, maximul de cinci stele Euro NCAP, cu un grad de protecţie de 92% pentru pasagerii adulţi, 84% pentru copii, 77% pentru pietoni şi 70% pentru sistemele de siguranţă.

În cazul unui impact frontal sau al unui impact lateral, pasagerii adulţi sunt protejaţi corespunzător, însă în cazul unui impact lateral cu un stâlp, protecţia oferită zonei pieptului este „minoră”. Totodată, protecţia oferită gâtului de tetierele din faţă este potrivită, însă tetierele din spate oferă un nivel „minor” de protecţie în cazul unui impact din spate.

Citadina coreeană Hyundai i10 a obţinut doar patru stele din cinci la testele Euro NCAP, ceea ce înseamnă că intră în clubul maşinilor din segmentul A care nu au reuşit performanţe maxime la impact. În acelaşi club au intrat, de-a lungul vremii, Opel Adam (patru stele) şi Citroen C1 (alături de Peugeot 107 şi Toyota Aygo - trei stele). Totodată, în acelaşi segment există şi modele care au reuşit să obţină cinci stele – Volkswagen up!, Seat Mii, Audi A1 şi Toyota iQ.

Hyundai i10 oferă o protecţie bună pentru pasagerii adulţi în cazul unui impact frontal, precum şi în cazul unui impact lateral. Cu toate acestea, analiza ulterioară a arătat că portiera spate din partea lovită nu era închisă corect, din cauză că mânerul s-a ridicat în timpul accidentului. Totodată, protecţia pieptului în cazul unui impact lateral cu un stâlp a fost descrisă ca fiind „minoră”.

Modelul coreean a fost punctat cu 79% protecţie pentru pasagerii adulţi, 80% pentru copii, 71% pentru pietoni şi 56% pentru sistemele de asistenţă. Punctajul scăzut acordat sistemelor de siguranţă e datorat lipsei tehnologiilor de frânare automată şi de păstrare a benzii de circulaţie.

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.