Ce era în neregulă cu 1602e, primul BMW electric din istorie?

Cu 40 de ani înainte ca i3 să-şi afişeze designul intrigant (şi tehnologia full-electric) în faţa publicului, BMW a încercat să convertească un 1602...

Ce era în neregulă cu 1602e, primul BMW electric din istorie? Ce era în neregulă cu 1602e, primul BMW electric din istorie?

BMW şi-a reamintit de prima tentativă de a produce o maşină full-electric. Dacă erai în căutarea unui predecesor al lui i3, poţi să iei acest 1602e ca modelul de la care a pornit totul. 

Mecanismul era unul relativ simplu: în compartimentul motor s-au îngrămădit 12 baterii normale, plub-acid, de 12V, care alimentau un motor electric dezvoltat de Bosch. Nu ştim cât mai poţi vorbi de dinamică atunci când te referi la un 1600 încărcat cu 435 de kilograme de motor şi baterii (motorul avea 85 de kilograme, iar bateriile, 350), însă cu siguranţă poţi vorbi de zero emisii. 

Cu ajutorul celor 43 CP puşi la dispoziţie de motorul electric, BMW 1602 Elektro reuşea să parcurgă, cu un singur plin, aproximativ 60 de kilometri, la o viteză constantă de 50 km/h - pe care o atingea după circa 8 secunde de la punerea în mişcare. Nu, nu era chiar dinamic, însă BMW spunea că poţi să parcurgi 30 de kilometri prin oraş cu el, fără nicio problemă.

Experimentul început în 1969 cu 1600e s-a rezumat la construirea a două exemplare, care s-au plimbat pe la Jocurile Olimpice de Vară de la Munich, în 1972. Oare nu era lumea pregătită, pe atunci, pentru maşini electrice...?

Poti sa te opui oricand si fara justificare prelucrarii datelor tale personale in scop de marketing direct, prin trasmiterea catre MEDIAFAX GROUP SA (prin accesarea formularului de contact la adresa privacy@m.ro sau ne poti trimite pe adresa postala o solicitare scrisa, datata si semnata in acest sens. In acest caz, solicitarea ta va fi inaintata catre departamentul specializat al MEDIAFAX GROUP SA; este posibil sa primesti un mesaj prin care se confirma ca optiunea a fost notata, precum si orice alte informatii necesare, dupa caz.